تداوم طرح جمع‌آوری سگ‌های ولگرد در  محدوده منطقه ۹ اصفهان

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان گفت: به‌منظور تامین امنیت روحی و روانی شهروندان و جلوگیری از سرایت بیماری‌های مشترک میان انسان و حیوان، طرح ضربتی جمع‌آوری سگ‌های ولگرد در دستور کار اداره خدمات شهری منطقه قرار گرفته و در حال اجرا است.

سیدسلمان قاضی‌عسگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: به‌منظور تأمین امنیت روحی و روانی شهروندان و جلوگیری از سرایت بیماری‌های مشترک میان انسان و حیوان، طرح ضربتی جمع‌آوری سگ‌های ولگرد در دستور کار اداره خدمات شهری منطقه قرار گرفته و به‌سرعت در حال اجرا است.

وی افزود: در بعضی موارد مشاهده شده است که این سگ‌ها در سطح خیابان‌ها و معابر به شهروندان حمله کرده یا مشکلاتی را در تردد مردم در ساعات اولیه صبح یا شب‌ها به‌وجود آورده‌اند.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه در گذشته برای کاهش جمعیت سگ‌ها آن‌ها را معدوم می‌کردند، ادامه داد: امروزه این روش منسوخ شده و بیشتر با جمع‌آوری، واکسیناسیون، عقیم‌سازی و آموزش همگانی برای کنترل جمعیت سگ‌ها اقدام می‌کنند.

وی با اعلام اینکه چرخه زنده‌گیری و عقیم‌سازی سگ‌های ولگرد، جمعیت این حیوانات را کنترل می‌کند، اضافه کرد: به‌منظور پیگیری درخواست‌های مردمی در طرح ضربتی جمع‌آوری و زنده‌گیری سگ‌های ولگرد ۵۰ قلاده سگ ولگرد در سطح منطقه ۹ جمع‌آوری شده است.

قاضی‌عسگر با تاکید بر اینکه سلامت مردم در اولویت است و هیچ گونه کوتاهی مورد قبول نیست، خاطر نشان کرد: با اجرای مداوم طرح جمع‌آوری سگ‌های ولگرد می‌توان ایمنی و سلامت شهروندان و محیط شهر را در مقابل شیوع بیماری‌های قابل انتقال از سگ به انسان حفظ کرد.

کد خبر 673206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 9
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهجت یزدانپرست IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۳
    0 0
    سوره الاسراء-آیه۴۳/میفرماید:هفت آسمان وزمین وهرچه درآنهاست همه به ستایش وتنزیه خدامشغولندوموجودی نیست جزآنکه ذکرش به تسبیح وستایش حضرت اوست ولیکن شماتسبیح آنهارافهم نمیکنید همانا او بسیاربردباروآمرزنده است. سئوال من ازشما:آیای سگها جزو موجوداتی که در آیه شریفه مطرح شده است میباشد؟اگرچنین است پس چرادر حق این موجودات عزیزخدارحم و بی عدالتی میشود؟بجای کشتن و آوارگی دربیابان خدا،،،،فکر اصولی ورزشها ای بکنید،،،برای شان پناهگاه درست کنید، امکانات دراختیارفعالان محیط زیست قراردهید آنان بخوبی ازاین فرشتگان مراقبت کنند،،،، بیادداشته باشید تنهاموجودی که بشکل محترمانه یادشده است، سگهامیباشند:سوره کهف بعنوان،،،سگ نگهبان، ودیگری درسوره مائده:بعنوان،،،سگ شکاری،سگ آموزش دیده و سگ تعلیم دیده معرفی شده است،،،،هیچگاه فراموش نکنید:سگهافرشتگان زمینی هستند....پس#سگها-فرشتگان-زمینی-را-حمایت-کنیم،،،،،
  • نصر IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۳
    1 2
    باعرض سلام وخسته نباشد.خداخیرتان دهدلطفآدرمحله منارجنبان هم زحمت بکشیدوبیائید.که واقعآسگ های ولگرددارند اذیت میکنند
  • رویا IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۳
    1 1
    ایکاش ساماندهی میکردن و این مخلوقات خدارو نمیکشتن
  • Daniyal IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۳
    2 2
    خدا خیرتان بدهد که برای این مسئله ی بسیار مهم،چاره اندیشی و اقدام کردید،امیدوارم که موفق باشید و دیگر هرگز شاهده آسیب رساندن این جانوران به زنان و کودکان و مردم بی دفاع مان نباشیم🤲
  • الی IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۳
    0 2
    آفرین خیلی کار خوبی میکنید .گربه هارم جمع کنید عالی میشه
  • علی IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
    0 2
    خدا کنه از تهرانم هم جمعشون کنه