تنهایی بشر دغدغه‌ای برای اجرای «تقسیم بر صفر»

نویسنده و دستیار کارگردان نمایش تقسیم بر صفر گفت: دغدغه من به‌عنوان نویسنده و دستیار کارگردان این نمایش، بحث مهم تنهایی بشر است چرا که این تنهایی روز به روز در حال گسترش و در این راستا بهترین زبان، زبان هنر است،

آریا شیر اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نمایش تقسیم بر صفر به کارگردانی رضا کنگازیان در شهر اصفهان در حال برگزاری است که در سال گذشته برای اولین بار در تهران به اجرا در آمده است.

وی افزود: دغدغه من به‌عنوان نویسنده و دستیار کارگردان این نمایش، بحث مهم تنهایی بشر است چرا که این تنهایی که گریبانگیر بشر شده، روز به روز در حال گسترش است و در این راستا بهترین زبان، زبان هنر است،

نویسنده نمایش تقسیم بر صفر با بیان اینکه اصلی‌ترین عامل تنهایی بشر امروز، که برای همگان اجتناب ناپذیر است، وجود فضای مجازی است، خاطرنشان کرد: اگرچه فضای مجازی حسن‌های زیادی دارد ولی موجب می‌شود انسان‌ها تنها و منزوی شده و از یکدیگر دور شوند.

تنهایی بشر دغدغه‌ای برای اجرای «تقسیم بر صفر»

وی ادامه داد: این نمایش تا بیست و دوم تیر ماه سال جاری در سالن هنرستان هنرهای زیبا، ساعت ۱۹:۱۵ اجرا می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه بلیط هم به صورت حضوری و هم با مراجعه به سایت تیوال بلیط نمایش تقسیم بر صفر را تهیه کنند.

اسماعیلی با اعلام اینکه سعید کریم‌زاده، محدثه رضایی، ماریان موید و آریا شیر اسماعیلی در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند، یادآوری کرد: دکور این نمایش به‌صورت مینیمال و سبک آن نیز ابزورد است.

وی افزود: سبک ابزوردیته شاید به نوعی در این نمایش در تقابل با اگزیستانسیالیسم یا نهیلیسم برخاسته است، به این معنا که ابزوردیته اعتقاد دارد جهان بی معنا نیست، بلکه معنا دارد اگرچه ما برای رسیدن به این درک، ناتوان هستیم.

دستیار کارگردان نمایش تقسیم بر صفر خاطرنشان کرد: از آثار بسیار مهم و نگاشته شده در این سبک می‌توان به در انتظار گودو از ساموئل بکت، کرگدن از اوژن یونسکو، استاد تاران از آدامف، کلفت‌ها از ژان ژنه، جشن تولد از هارولد پینتر، کودک مدفون از سم شپرد و بوفالوی آمریکایی از دیوید ممت نام برد.

وی در پایان با بیان اینکه این گروه نمایشی یکی از جوان‌ترین گروه نمایشی در اصفهان است، اضافه کرد: نمایش‌های لوکوموتیو و کوچه نقاش‌ها از جمله نمایش‌های به اجرا درآمده توسط این گروه نمایشی به کارگردانی رضا کنگازیان است که با استقبال خوب علاقه‌مندان به هنر نمایش و تئاتر در شهر اصفهان روبرو شد.

کد خبر 673163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.