۱۵ زندانی ایرانی در امارات به کشور بازمی‌گردند

به دنبال سفر حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به امارات و رایزنی رئیس دستگاه سیاست خارجی کشورمان با مقامات اماراتی و موافقت رییس امارات عربی متحده، ۱۵ نفر از اتباع ایرانی زندانی در آن کشور مورد عفو قرار گرفتند.

به گزارش ایمنا، بر اساس اعلام وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پیرو سفر اخیر حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان به امارات و رایزنی رئیس دستگاه دیپلماسی با مقامات عالی‌رتبه این کشور با موافقت «شیخ محمد بن زائد آل نهیان» رئیس امارات عربی متحده، ۱۵ نفر از اتباع ایرانی زندانی مورد عفو قرار گرفتند و به‌زودی به کشور بازخواهند گشت.

بر اساس اعلام وزارت خارجه، حمایت کنسولی و قضائی از ایرانیان خارج کشور و رسیدگی به وضعیت آنان از جمله زندانیان، با جدیت توسط وزارت امور خارجه ادامه پیدا خواهد کرد.

در سفر اخیر وزیر امور خارجه به امارات که یکم تیرماه انجام شد، امیرعبداللهیان در دیدار با همتای اماراتی خود مسائل مرتبط با جامعه بزرگ ایرانیان مقیم امارات و برخی مسائل و مشکلات کنسولی، خدماتی و آموزشی آنان توسط وزیر امور خارجه کشورمان مطرح شده است و جزئیات و نحوه حل و فصل آنها مورد بررسی مشترک قرار گرفت.

کد خبر 673145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.