گسترش فضای سبز در سفیددشت به منظور کاهش آسیب‌های ناشی از صنعت ضرورت دارد

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: با توجه به اینکه شهر سفیددشت در مجاورت چندین کارخانه صنعتی و آلاینده استان قرار دارد، با کمبود فضای ورزشی و فضای سبز دست و پنجه نرم می‌کند؛ لذا با گسترش فضای سبز می‌توان تا حدودی از خطرات احتمالی صنعت جلوگیری کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عبدالله صفیان امروز _ پنجشنبه بیست‌ودوم تیرماه _ در جلسه شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: زیرساخت‌های لازم برای ارتقای ورزش شهر سفید دشت انجام نشده، اما به همت خیران گام‌هایی برداشته شده است.

وی با اشاره به موضوع مهاجرت مردم، افزود: اگر زیرساخت‌های شهر فراهم شود ماندگاری مردم نیز در شهر افزایش پیدا می‌کند؛ لذا با توجه به اینکه سازمان حفاظت محیط زیست استان مجوز فعالیت چندین کارخانه آلاینده دیگر در شهر سفید دشت را صادر کرده، نیاز است مسئولان امر برای سلامتی مردم تدابیر بیشتری اتخاذ کنند.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری عمده مطالبات شهروندان این شهر را افزایش سرانه ورزشی، ساماندهی و نظارت بر صنایع آلاینده، احداث پارک بانوان، مساعدت در افتتاح بازارچه بانوان، ساماندهی سالن ورزشی شهر از جمله روشنایی، سرمایش و گرمایش، ساختار و تجهیزات ورزشی و چمن مصنوعی دانست و خواستار پیگیری از سوی مسئولان و مدعوین در جلسه شد.

صفیان با اشاره به کمبود فضای سبز در شهر سفیددشت، ادامه داد: با توجه به اینکه شهر سفید دشت در مجاورت چندین کارخانه صنعتی و آلاینده استان قرار دارد، با کمبود فضای ورزشی و فضای سبز دست و پنجه نرم می‌کند.

وی تصریح کرد: بسته به غلظت آلاینده‌های هوا اثرات مختلفی از جمله افزایش دود، اسیدیته شدن بیشتر باران و نزولات جوی و افزایش ابتلاء بیشتر به آسم به ویژه در افراد مسن‌تر دیده می‌شود؛ لذا با گسترش فضای سبز می‌توان تا حدودی از خطرات احتمالی جلوگیری کرد که بر همین اساس عمده مطالبه مردم شهر سفید دشت احداث پارک عمومی و پارک بانوان است.

غلامرضا چهلگردی، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به مشکلات شهرستان سامان، تاکید کرد: بیشتر پروژه‌های شهرستان سامان توسط خیران انجام شده است؛ لذا کمک دولت را در این شهرستان خواستار هستیم.

وی با بیان اینکه درخواست توجه به زیرساخت‌ها در بخش زاینده‌رود و امکانات برای دانش‌آموزان در روستاها مطالبه مردمی است، تاکید کرد: جامعه شورایی این شهرستان از فرماندار به عنوان نماینده عالی دولت در شهرستان درخواست می‌کند استاندار را دعوت کنند تا در بخش زاینده‌رود حاضر شوند و مشکلات منطقه از نزدیک بررسی کنند.

کد خبر 673135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.