منطقه ۱۱ اصفهان آماده استقبال از محرم می‌شود

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان گفت: شهرداری منطقه برای استقبال از ماه محرم و میزبانی از عزاداران اباعبدالله حسین (ع)، تمام مساجد و مکان‌هایی که قرار است مراسم عزاداری و سینه‌زنی در آن‌ها برگزار شود را با شست‌وشو و تمیز کردن محوطه مساجد، آماده می‌کند.

حسن محمدحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به برنامه‌های ستاد محرم در منطقه ۱۱ اظهار کرد: از جمله برنامه‌های ستاد محرم شهرداری منطقه ۱۱‬ می‌توان به شست‌وشوی محوطه حسینیه‌ها و تکایا، طرح جمع‏‌آوری ویژه زباله‌ها، جمع‌آوری هرگونه سد معبر به‌ویژه در مسیر عبور دسته‌های‬ عزاداری و نصب بنر و فضاسازی متناسب با ایام محرم اشاره کرد.

وی افزود: اهتزاز پرچم‌های سیاه به‌عنوان نماد محرم در میادین و ورودی شهر، توزیع پرچم و پلاکارد محرم بین حسینیه‌ها، آماده‌باش نیروهای خدماتی و عمرانی در سطح منطقه ۱۱ را از دیگر برنامه‌ها دانست.

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان با اشاره به لزوم فرهنگ‌سازی برای پاکیزه نگه داشتن شهر در مناسبت‌های مختلف گفت: چند سالی است که همراه با آغاز ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان، توزیع چای و نذورات شهروندان در ظروف یک‌بار مصرف پلاستیکی با ایجاد ایستگاه‌های صلواتی گسترش پیدا کرده و در نهایت افزایش زباله‌های حاصل از مصرف این ظروف در سطح شهر و مخلوط شدن این ظروف با پسماندهای خانگی مشکلاتی را به همراه داشته است.

وی اظهار کرد: امیدواریم متولیان هیئت‌های مذهبی با رعایت نکات ایمنی و بهداشتی در تهیه و توزیع نذورات و رعایت حقوق شهروندی بتوانند در این ایام در برگزاری هرچه بهتر مراسم عزاداری سهمی داشته باشند.

محمدحسینی ادامه داد: شهرداری منطقه ۱۱ برای استقبال از ماه محرم و میزبانی از عزاداران اباعبدالله حسین (ع)، تمام مساجد و مکان‌هایی که قرار است مراسم عزاداری و سینه‌زنی در آن‌ها برگزار شود را با شست‌وشو و تمیز کردن محوطه مساجد، آماده می‌کند.

کد خبر 673112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.