چگونه می‌توان سردی پاها را درمان کرد؟

متخصص طب سنتی با بیان اینکه یکی از جالب‌ترین روش‌ها برای درمان سردی پاها، استفاده از شکلات تلخ است، گفت: شکلات تلخ به دلیل آن که حاوی آنتی‌اکسیدان است، جریان خون را در پاهای فرد باز می‌کند و موجب گشاد شدن عروق و در نتیجه درمان آن می‌شود.

بهنام یوسفیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به علت درمان درد مفاصل و عضلات و سردی پا اظهار کرد: افت فشار هوا باعث انبساط تاندون‌ها، ماهیچه‌ها و بافت‌های اطراف شمی‌شود و به دلیل فضای محدودی که در بدن وجود دارد، احساس درد و سفتی در عضلات و مفاصل احساس خواهد شد، از این‌رو مشکل درد مفاصل در هوای سرد به‌ویژه برای افرادی پیش می‌آید که با مشکل آرتریت مواجه هستند.

وی با بیان اینکه دلیل سردی پا گاهی به سبک زندگی، کم‌خونی، فقر آهن، کمبود ویتامین B و بی‌تحرکی مرتبط است، افزود: اگر فرد شغلی دارد که تمام روز برای کار باید پشت میز بنشیند، راه نمی‌رود و ورزش نمی‌کند، ممکن است با عارضه درد مفاصل روبه‌رو شود، همچنین سیگار کشیدن می‌تواند باعث گردش خون ضعیف و سردی کف پا شود.

این متخصص طب سنتی تصریح کرد: یکی از جالب‌ترین روش‌ها برای درمان سردی پاها، استفاده از شکلات تلخ است؛ شکلات تلخ به دلیل آن که حاوی آنتی‌اکسیدان است، جریان خون را در پاهای فرد باز می‌کند و موجب گشاد شدن عروق و در نتیجه درمان آن می‌شود.

کد خبر 673098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.