تامین ۲۵ درصد بودجه از تراکم/ اعتبار ۱.۷ همتی برای ایستگاه‌های مترو در مناطق کم‌برخوردار

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه یکی از ابرپروژه‌های مدیریت شهری، تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است، گفت: خط دو مترو از دارک به‌عنوان آخرین نقطه محروم اصفهان آغاز می‌شود، حتی ۱,۷۰۰ میلیارد تومان برای ایستگاه‌های مناطق کم‌برخوردار هزینه می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید نادرالاصلی در جلسه صمیمانه مدیران شهری و اعضای شورای اسلامی شهر با امام جمعه شمال شهر اصفهان اظهار کرد: در مجموعه مدیریت شهری، با عشق کار می‌کنیم و کار خود را عبادت می‌دانیم؛ اگر کار برای رضای خدا باشد، خداوند نگاه خوبی خواهد داشت.

وی افزود: نگاهی که مدیریت شهری دارد این است که برای اعتقاد خود کار می‌کنند. دنبال دیده‌شدن شخصی نیستیم، زیرا یک جریان در حال فعالیت است که خدمت به مردم را دنبال می‌کند اما باید یادمان باشد که ممکن است عدالت به این موضوع نزدیک نباشد.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه یکی از ابرپروژه‌های مدیریت شهری، تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است، خاطرنشان کرد: خط دو مترو از دارک به‌عنوان آخرین نقطه محروم اصفهان آغاز می‌شود و حتی ۱,۷۰۰ میلیارد تومان برای ایستگاه‌های مناطق کم‌برخوردار هزینه می‌کنیم.

وی ادامه داد: همچنین سایر ابرپروژه‌ها رها نشده است و احداث رینگ چهارم باعث ایجاد دسترسی و آبادانی برای روستاها و محله‌های حاشیه شهر شده است که این پروژه نیز حدود هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

نادرالاصلی تصریح کرد: در کل نگاه ایمانی وجود دارد و نیاز داریم که شما به‌عنوان امام جمعه شمال شهر به این موضوع کمک کنید؛ سعی می‌کنیم واقعیت را بگوییم و حدود ۳۰۰ میلیارد تومان بودجه رویدادهای فرهنگی است در حالی که بودجه سایر نهادها خیلی کمتر است و این مایه افتخار است.

وی با بیان اینکه معتقدم قبل از رفتن به خارج از کشور، باید داخل را کامل گشت، تصریح کرد: اتفاقات خوبی در حال رخ دادن است و شهروندان بدانند حدود هزار میلیارد تومان فقط برای پاکیزگی شهر هزینه می‌شود.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: همچنین حدود پنج هزار میلیارد و حداکثر ۲۵ درصد از بودجه ۲۳ هزار میلیارد تومانی ۱۴۰۲ از طریق تراکم از شهروندان دریافت می‌شود و سایر منابع از طریق مشارکت، وام، کمک دولت از طریق خزانه تأمین می‌شود.

وی ادامه داد: اعتبار خوبی که مانده و هنوز از دولت دریافت نشده است، عوارض آلودگی هوا است؛ پول زیادی از صنایع اصفهان برای آلایندگی هوا دریافت می‌شود که در راستای تحقق این منبع مالی برای مدیریت شهری، تعامل خوبی با اداره کل امور مالیاتی و اداره کل محیط زیست داریم.

نادرالاصلی با بیان اینکه سال ۱۴۰۰ حدود ۴۰۰ میلیارد تومان، سال گذشته دو هزار میلیارد تومان و برای سال جاری نیز پنج تا هفت هزار میلیارد تومان اعتبار از سوی دولت ارائه می‌شود، تصریح کرد: امروز در بودجه‌های ملی اعتباری برای تأمین آب اصفهان در نظر گرفته نشده است، لذا پیگیر انتقال آب جنوب استان به اصفهان هستیم زیرا سالانه حدود دو میلیارد متر مکعب آب از استان خارج می‌شود، در حالی که نیاز نصف‌جهان ۳۵۰ میلیارد متر مکعب است.

کد خبر 673089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.