آیت‌الله جنتی: اعضای شورای نگهبان پایبند به انجام وظایف قانونی هستند 

دبیر شورای نگهبان گفت: قانون اساسی وظایفی خطیر برعهده نهاد شورای نگهبان گذاشته و تاریخ انقلاب اسلامی نشان‌دهنده پایبندی اعضای شورای نگهبان به انجام این وظایف قانونی است.

به گزارش ایمنا، آیت‌الله احمد جنتی امروز_ چهارشنبه بیست‌ویکم تیرماه_ در ابتدای جلسه شورای نگهبان با گرامیداشت سالروز ولادت امام موسی کاظم (ع) اظهار کرد: یکشنبه‌ای که پشت سر گذاشتیم به روایتی سالروز میلاد هفتمین اختر تابناک آسمان ولایت بود. این مناسبت را خدمت همکاران گرامی و علاقه‌مندان به آن حضرت تبریک می‌گویم.

وی افزود: امام موسی کاظم (ع) با تربیت شاگردان برجسته، آن حرکت علمی که توسط امام باقر (ع) و امام صادق (ع) آغاز شده بود، تثبیت کردند.

دبیر شورای نگهبان خاطرنشان کرد: سیره دیگر ایشان درگیری سیاسی مستقیم با حُکام ظالم زمانه‌شان بود و از این جهت آن حضرت مظهر استواری و صلابت مومنانه هستند.

تاکید قانون اساسی بر حفظ قداست خانواده

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با بیان اینکه جمعه پیش‌رو به مناسبت سالروز نزول سوره دهر در شأن امام علی (ع)، حضرت زهرا (س)، امام حسن (ع) و امام حسین (ع) روز «خانواده» نام گرفته است، گفت: خانواده در آموزه‌های دین مبین اسلام از جایگاه رفیعی برخوردار است.

آیت‌الله جنتی خاطرنشان کرد: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نیز بر همین مبنا برای خانواده تقدس قائل شده و حفظ این قداست را ضروری دانسته است.

شورای نگهبان پای‌بند به وظایف قانونی

وی در خصوص فرارسیدن چهل‌وسومین سالروز تأسیس شورای نگهبان نیز عنوان کرد: درود می‌فرستیم به روان پاک امام خمینی (ره) و همه کسانی که برای استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مجاهدت کردند و در ادامه با تدوین و تصویب قانون اساسی زمینه‌ساز حفظ جمهوریت و اسلامیت نظام شدند.

آیت‌الله جنتی در ادامه اظهار داشت: قانون اساسی وظایفی خطیر برعهده نهاد شورای نگهبان گذاشته است و تاریخ انقلاب اسلامی نشان‌دهنده پای‌بندی اعضای شورای نگهبان به انجام این وظایف قانونی است.

وی بیان کرد: شورای نگهبان یک وظیفه جاری و دائمی دارد که بررسی مصوبات به لحاظ مغایرت یا عدم مغایرت آن‌ها با احکام اسلام و قانون اساسی است و وظایف دیگری هم دارد که دائمی نیستند و شورا در مقاطع خاص به آن‌ها می‌پردازد؛ نظارت بر انتخابات از جمله این وظایف است.

دبیر شورای نگهبان از رسانه‌ها خواست تا وجوه فقهی و حقوقی شورای نگهبان در بررسی مصوبات را که در نزد جامعه ناشناخته مانده است را بیشتر مورد توجه قرار دهند.

کد خبر 673072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.