سنگ تمام نصف جهان برای حمایت از حجاب و بنیان خانواده

همایش بزرگ ریحانه با حضور خیل عظیمی از زنان و مردان اصفهانی در حالی برگزار شد که همه یک صدا فریاد حجاب سر دادند و حجاب را هدیه خداوند دانستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اجتماع بزرگ خانوادگی «ریحانه» در میدان امام حسین (ع) اصفهان با حضور خیل عظیم مردم شهیدپرور اصفهان برگزار شد.

در این جشن همه مردم نصف جهان هم صدا شدند تا در حمایت از حجاب صدای خود را به گوش جهانیان برسانند؛ به میدان امام حسین (ع) که می‌رسی نه تنها زنان بلکه مردان از پیر و جوان شعارهایی در راستای حمایت از حجاب سر می‌دادند. امروز کوچک و بزرگ آمدند تا صدای خود را به گوش جهانیان برسانند و بگویند حجاب محدودیت نیست بلکه مصونیت است، حجاب حفاظت است و زن در قامت حجاب زن است.

۲۱ تیرماه سال ۱۳۱۴؛ روزی که رضاخان مستبد با حمله به مردم، مسجد گوهرشاد را به خاک و خون کشاند. از برکت خون همان نسل بود که زنان ایرانی سال‌ها و دهه‌ها هرچه که پیش آمد، دست‌بردار حجاب و عفاف خود نشدند و امروز هم با حضور خود نشان دادند که هنوز در صحنه حمایت از عفاف و حجاب محکم ایستاده‌اند.

مقام معظم رهبری در تاریخ چهاردهم دی‌ماه ۱۴۰۱ در دیدار با اقشار مختلف بانوان، فرمودند: حجاب یک ضرورت شریعتی است؛ شریعت است؛ ضرورت شرعی است؛ یعنی هیچ تردیدی در وجوب حجاب وجود ندارد؛ این را همه باید بدانند. اینکه حالا خدشه کنند، شبهه کنند که آیا حجاب هست، لازم است، ضروری است، نه، جای خدشه و شبهه ندارد؛ یک واجب شرعی است که باید رعایت بشود، منتها آن کسانی که حجاب را به طور کامل رعایت نمی‌کنند، اینها را نباید متّهم کرد به بی‌دینی و ضدّانقلابی.

سنگ تمام نصف جهان برای حمایت از حجاب و بنیان خانواده

هر چیز ارزشمند در یک پوشش جا می‌گیرد

وقتی به چهره تک تک زنانی که در این همایش بزرگ شرکت کرده‌اند نگاه می‌کنی با صلابت و با صدایی رسا از حجاب سخن می‌گویند، در این میان با یکی از بانوان جوانی که خود را مریم معرفی می‌کند چند قدمی همراه می‌شوم؛ او حجاب را حیا معنا می‌کند و می‌گوید: حجاب از نظر من یعنی مصونیت، هرچیز ارزشمند و گران‌بها در یک پوششی جای می‌گیرد، از این رو حجاب برای زنان همین معنا و مفهوم را دارد.

وی می‌افزاید: یک انگشتر الماس را مانند انگشترهای بدل که داریم این طرف و آن طرف نمی‌اندازیم و بهترین رکاب را برای آن انتخاب می‌کنیم؛ چون می‌دانیم الماس قیمتی است، پس باید وسایل قیمتی و گران‌بها را در پوششی نگه داریم که از بین نرود و دست هرکسی به آن نرسد.

این بانوی محجبه تصریح می‌کند: وقتی زنان حجاب داشته باشند، مصونیت دارند یعنی چشم افرادی که نظر سو از هر نظر به آن‌ها دارند، رد می‌شود و نمی‌توانند دسترسی به هرچیزی پیدا کنند.

سنگ تمام نصف جهان برای حمایت از حجاب و بنیان خانواده

حجاب هدیه خداوند است

ادامه مسیر با فاطمه یکی دیگر از زنانی که در این همایش بزرگ شرکت کرده است، همراه می‌شوم؛ او حجاب را هدیه خداوند می‌داند و می‌گوید: مسلم است که حجاب محدودیت نمی‌آورد و برای زنان امنیت است، چراکه زن موجودی لطیف است خداوند زن را به گونه‌ای خلق کرده است در صورتی که در اجتماع پوشش داشته باشد از نگاه‌ها محفوظ می‌ماند.

وی می‌افزاید: در عصر جدید برای زنان و دختران ایرانی نقشه کشیدند تا از پوشش و حجاب و آن چیزی که برای زنان امنیت ایجاد می‌کند، بیرون بکشند و به نوعی از زن به عنوان کالا و ابزار استفاده کنند تا در خدمت بیگانگان برای رسیدن به اهداف شوم خود باشند.

این زن محجبه ایرانی تصریح می‌کند: ترویج حجاب میان جوانان و آشنا کردن آن‌ها با این مقوله حیاتی نیازمند اقدامات بنیادین است و باید از آموزش و پرورش و خانواده این اقدامت صورت گیرد، یک سری افراد مروج، یک سری اشاعه‌دهنده و یک سری مرتکب در جامعه داریم، افرادی که اقامه‌کننده در اجتماع هستند و بالاترین سمت‌های اقتصادی و اجتماعی را در جامعه دارند، از این رو این افراد باید حجاب را در جامعه ترویج کنند. همچنین باید وضعیت پوشش در ادارات بررسی شود و قانونی برای آن تعیین شود.

سنگ تمام نصف جهان برای حمایت از حجاب و بنیان خانواده

فلسفه حجاب یعنی پایه و اساس اسلام

یکی از روحانیون که پلاکاردی در دست داشت، می‌گوید: نکته خاصی که امسال در راستای حجاب رقم خورد این بود که مردم نسبت به اهمیت حجاب و نفعی که دشمن در راستای بی‌حجابی و تلاش برای بی‌حجابی می‌برد را درک کردند.

وی می‌افزاید: باید بدانیم دشمن دلسوز ما نیست و اینکه بر طبل برهنگی و بی‌حجابی می‌کوبد، باید بدانیم چه سودی از آن می‌برند؛ یکی از منافعی که بی‌حجابی و برهنگی برای دشمنان دارد این است که خانواده و بنیان خانواده از هم بپاشد و واژه مقدس مادر را از ایرانیان بگیرد، که در پی آن غیرت و ایثار و از خودگذشتگی و برادری از بین می‌رود.

یکی از بانوان غرفه‌دار این همایش بزرگ می‌گوید: ما هیچ‌گاه یک دزد را به خانه خود راه نمی‌دهیم و نرده‌هایی می‌زنیم که دزد وارد خانه ما نشود تا نتواند از اشیا قیمتی ما حتی کم‌ارزش‌ترین وسایل ما سوءاستفاده کند، پس چگونه اجازه دهیم که بدن ما در حالی که مهم‌ترین و حیاتی‌ترین قسمت زندگی ما است را در معرض نگاه نامحرمان قرار بگیرد یا از آن سوءاستفاده کنند. همان‌گونه که به هیچ دزدی اجازه ورود به منزل خود را نمی‌دهیم باید بدانیم تمام نگاه‌هایی که به سمت می‌آید، دزدهایی هستند که از ما دزدی می‌کنند.

وی می‌افزاید: هرکس برای وسایل خود ارزش قائل است باید بداند که ارزش وجودی خود فرد بیشتر از وسایل دیگر او است.

سنگ تمام نصف جهان برای حمایت از حجاب و بنیان خانواده

حجاب تنها برای زنان نیست

ریحانه یکی دیگر از بانوان حاضر در این همایش می‌گوید: ریشه حجاب از حجب و پوشانده شدن می‌آید، در مورد حجاب در آیات قرآن سوره احزاب آیه ۵۹ خداوند می‌فرماید: ای پیامبر، به زنانی که می‌خواهی به شایستگی شناخته شوند، بگو چادرهای خود را جلو بکشند.

وی با اشاره به فلسفه حجاب، می‌افزاید: اینکه افراد چگونه باید حجاب داشته باشند و اینکه حجاب تنها برای زن است یا برای مرد هم وجود دارد؟ باید گفت حجاب تنها برای زنان نیست و مردان هم نمی‌توانند با هر نوع پوشش زننده‌ای در جامعه حضور پیدا کنند. اما از آن جایی که زن جلوه و تجلی زیبایی است خیلی در نظر جامعه و در نگاه دیگران بیشتر جلوه می‌کند.

ریحانه اضافه می‌کند: در آیات و روایات و در مسائل برون دینی گفته شده است که حجاب محدودیت نیست بلکه مصونیت است و کاملاً امری بدیهی است و زن را از نگاه‌های کثیف و آلوده حفظ می‌کند.

کد خبر 673063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.