از ایده‌های گردشگری جهت باززنده‌سازی بافت تاریخی شیراز استقبال می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از علاقه‌مندان خواست تا ایده‌های گردشگری خود را در جهت باززنده‌سازی گردشگری در بافت تاریخی شیراز ارائه کنند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان فارس، سیدمؤید محسن‌نژاد اظهار کرد: استان فارس جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد که باید با ارائه ایده‌های ناب، زمینه توسعه گردشگری را در این استان فراهم کرد.

وی با تأکید بر لزوم تشویق مردم به حفاظت و نگهداری از آثار و خانه‌های تاریخی، افزود: ۳۶۰ هکتار بافت تاریخی در شیراز وجود دارد که بیشتر بناهای آن قابلیت تبدیل به مکان‌های گردشگری فرهنگی، هنری و خدماتی رادارند و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس نیز آماده معرفی سرمایه‌گذاران جهت اخذ تسهیلات و صدور مجوز برای آن‌ها است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس با بیان اینکه هر بنای تاریخی در بافت می‌تواند تبدیل به یک مکان گردشگری شود، گفت: برای نخستین بار در کشور محله بالا کفت در بافت تاریخی شیراز به‌عنوان محله پایلوت صنایع‌دستی انتخاب و در آن ۵۰ خانه به خانه صنایع‌دستی تبدیل می‌شود.

وی اضافه کرد: هدف ما این است که از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بافت تاریخی شیراز به‌منظور رونق و توسعه گردشگری استفاده کنیم و با این اقدام بتوانیم معضلات بافت را به فرصت‌ها تبدیل نمائیم.

محسن نژاد گفت: بافت تاریخی شیراز توجه بیشتری را می‌طلبد چراکه ماهیتی بین بخشی دارد، بخشی از آن‌ها مربوط به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و برخی دیگر از آن‌ها مربوط سایر نهادها و ارگان‌ها است که برای رسیدن به این مطلوب نیاز به همکاری بین بخشی با سایر نهادها به‌طور شفاف می‌باشد.

وی گفت: این اداره کل با توجه به رسالتی که دارد آماده هرگونه همکاری با بخش خصوصی و دولتی برای زنده نگه داشتن و احیا بافت تاریخی شیراز است.

کد خبر 673052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.