تداوم کلاهبرداری از شهروندان با لینک جعلی سامانه ثنا

‌رئیس پلیس فتای استان اصفهان با اشاره به تداوم کلاهبرداری از شهروندان با ارسال لینک جعلی سامانه ثنا از دستگیری فردی که به بهانه شکوائیه علیه شهروندان اقدام به ارسال پیامک جعلی و برداشت از حساب آنها می‌کرد، خبر داد.

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: به دنبال مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس فتا و ارائه مرجوعه قضائی مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آنها پس از ورود به لینکی ناشناس جهت پرداخت هزینه دریافت خدمات، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: شاکیان در اظهارات خود اعلام کردند که پس از دریافت پیامکی با عنوان «شکوائیه علیه شما"» و ورود به لینک معرفی شده برنامه‌ای با عنوان اپلیکیشن قوه قضائیه را دانلود و جهت احراز هویت مبلغ ۵۰ هزار ریال که از آنها خواسته شده بود واریز کردند، اما پس از آن کل موجودی حساب آنها برداشت شده است.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: در بررسی‌های اولیه مشخص شد درگاه بانکی که شاکیان از طریق آن اقدام به پرداخت وجه کرده، درگاهی جعلی بوده که اطلاعات حساب بانکی وی را به سرقت برده است و دایر کننده لینک جعلی نیز با دسترسی به اطلاعات کارت بانکی شاکیان اقدام به سرقت رمز یک بار مصرف کرده و به این طریق توانسته کل موجودی حساب آنها را خالی کند.

وی خاطرنشان کرد: با اقدامات تخصصی و رصد هوشمندانه در فضای مجازی ، سرانجام کارشناسان موفق شدند فرد کلاهبردار را شناسایی و در یک عملیات ویژه دستگیر کنند. پیامک ارسالی از سوی قوه قضائیه با سرشماره ADLIRAN ارسال و فاقد لینک است؛ بنابراین جهت مشاهده ابلاغ الکترونیک قضائی نیاز به واریز وجه نیست و شهروندان تنها به سامانه eblagh.adliran.ir مراجعه و از رفتن به سایر سایت‌ها و دانلود اپلیکیشن‌های مختلف خودداری کنند.

کد خبر 673015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.