شهروندان کد اتوبوس‌های بدون کولر را به سامانه ۱۳۷ اعلام کنند/ حرکت به سمت شهرداری هوشمند

شهردار اصفهان در برنامه رادیویی صدای شهر «بی‌واسطه با مردم» امروز (چهارشنبه) پاسخگوی سوالات و درخواست‌های شهروندان بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، از آن‌جایی که مدیریت شهری اصفهان در این دوره «اصفهان من، شهر زندگی» را محور فعالیت‌های خود قرار داده است، بر اصل پاسخگویی، مشارکت مردمی در رفع مشکلات شهر، احقاق حقوق شهروندان و تعامل مستقیم و بی‌واسطه با آن‌ها تأکید ویژه‌ای دارد و در این راستا چهارشنبه هر دو هفته یک‌بار «علی قاسم‌زاده» شهردار اصفهان در برنامه رادیویی صدای شهر پاسخگوی سوالات و درخواست‌های شهروندان است.

در برنامه رادیویی «بی‌واسطه با مردم» امروز _چهارشنبه بیست‌ویکم تیرماه_ نیز شهردار اصفهان به همراه معاونان خود و مدیران مناطق شهری پاسخگوی سوالات شهروندان مناطق پانزده‌گانه بود.

رونمایی از ۱۶ سامانه جدید در حوزه خدمات شهری

شهروند: اتوبوس‌های شرکت واحد محله حصه شمالی مشکلاتی همچون نامنظم بودن زمان حرکت، نداشتن کولر در تابستان و بخاری در زمستان و سرفاصله ۴۰ تا ۵۰ دقیقه‌ای دارد؛ از شهرداری که اقدامات مؤثری در این محله انجام داده تشکر می‌کنم، اما درخواست داریم این مشکل رفع شود.

علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان: سرفاصله حرکت اتوبوس‌ها در حصه حدود ۳۰ تا ۴۰ دقیقه است که این موضوع به دلیل مسافر کم اتوبوس‌هایی است که از حاشیه وارد شهر می‌شود و درصورت ورود اتوبوس‌های جدید، می‌توانیم سرفاصله را کاهش دهیم.

سال گذشته به دلیل مشکل کمبود گاز کولر اتوبوس‌ها، دچار مشکلاتی بودیم که قرار شد امسال این موضوع پیش‌بینی شود. از شهروندان درخواست می‌کنم کد اتوبوس‌های بدون کولر را سامانه ۱۳۷ اعلام کنند تا ببینیم از دید شهروندان نیز همان ۸۰ دستگاه است.

شهرداری آمادگی دارد از ۷۰ دستگاه اتوبوس نو موجود در شرکت واحد اتوبوسرانی بهره‌گیری کند که از علاقه‌مندان دعوت می‌کنم برای همکاری به این شرکت مراجعه و مشکلی از شهروندان را رفع کنند.

در حال حرکت به سمت شهر و شهرداری هوشمند هستیم، که امروز به مناسبت روز فناوری اطلاعات از ۱۶ سامانه جدید در حوزه خدمات شهری در جلسه‌ای با حضور متخصصان رونمایی شد؛ لذا امیدواریم به عنوان شهر پیشتاز در عرصه فناوری، تا حدی پیش برویم که تا حد امکان خدمات الکترونیکی به شهروندان ارائه کنیم و سفرهای شهری که برای فعالیت‌های اداری مربوط به شهرداری است کاهش یابد.

سیدعباس روحانی، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه: با توجه به درخواست سفر در زمان‌های مختلف، سرفاصله‌های متفاوتی برای خطوط حاشیه‌ای شهر در نظر گرفته شده است؛ خط حصه شمالی با توجه به استفاده کارکنان در ساعات ابتدایی صبح، با سرفاصله کمتر سرویس‌دهی می‌کند و در سایر ساعات روز این سرفاصله به دلیل کاهش تقاضای سفر، افزایش می‌یابد. بیشتر اتوبوس‌های در اختیار بخش خصوصی، فرسوده است و از کل اتوبوس‌های خط حصه شمالی، دو دستگاه کولر ندارد.

از مجموع ۷۰۰ دستگاه اتوبوس شهری حدود ۱۳۰ دستگاه از آن‌ها به‌صورت فابریک بدون کولر است و از این تعداد ۸۰ دستگاه اکنون در شهر فعال است که بیشتر توسط بخش خصوصی مدیریت می‌شود و سعی کردیم این اتوبوس‌ها را کمتر در خطوط استفاده کنیم، اما گاهی به دلیل نیاز شهر، این اتوبوس‌ها فعال می‌شود. البته خطوط مختلفی همچون ۹۱ توسط بخش خصوصی مدیریت می‌شود.

در واقع نمی‌توان گفت اتوبوس دود نمی‌کند، اما دود آن ممکن است کم یا زیاد باشد. همچنین اتوبوس فرسوده در شهر داریم، اما تلاش مدیریت شهری برای نوسازی ناوگان است که در حال خرید اتوبوس‌های جدید هستیم؛ تا پایان ۱۴۰۲ قرارداد اتوبوس‌های بخش خصوصی نهایی می‌شود که با توجه به اینکه بیشتر اتوبوس‌های فرسوده از بخش خصوصی است، این مشکل کاهش می‌یابد.

یک اتوبوس روزانه ۱۷ ساعت مداوم کار می‌کند، لذا واحد تعمیرات کولر شرکت واحد اتوبوسرانی، همیشه در حال تلاش برای اورهال است؛ این حجم کاری در اتوبوس‌های برون شهری و کامیون‌ها دیده نمی‌شود و حتی با هر بار و بسته شدن در، برودت خارج می‌شود.

ثبت ۲۰۰ پرونده در منطقه ۸ در سامانه «اصفهان‌من»

شهروند: تعدادی از آرای ماده ۱۰۰ تخریب بوده است که شهروند آن را انجام نداده و برای گرفتن پایان کار دچار مشکل شده است؛ آیا شهرداری می‌تواند برای این آرا اقدامی انجام دهد؟

علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان: اگر منظور شهروند مربوط به بند (ت) تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۲ کشور باشد، مربوط به پرونده‌هایی است که تا پایان ۱۴۰۰ رأی کمیسیون ماده ۱۰۰ تخریب بوده و به هر علت رأی اجرا نشده و مشکلاتی همچون نگرفتن پایان‌کار، غیرقابل خرید و فروش بودن ملک، غیرقابل استفاده بودن برای پشتوانه مالی دارد.

در این راستا با ارائه راه‌حلی در قالب بودجه ۱۴۰۲ توسط دولت، شهرداری‌ها ۹ ماه فرصت دارند که این پرونده‌ها را با داشتن چند شرط اساسی همچون نداشتن شاکی خصوصی، رعایت اصول سه‌گانه و تعرض به معابر یا ملک همسایه، دوباره بررسی کنند، شهروندان باید از طریق سامانه «اصفهان‌من» اقدام و پس از آن برای استعلام از کارشناس باید به شهرداری منطقه مراجعه کنند.

علی باقری، مدیر منطقه هشت شهرداری اصفهان: در زمینه استفاده از بند (ت) تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۲ کشور، ۴۷ مورد از ۲۰۰ موردی که تاکنون در سامانه «اصفهان‌من» مربوط به منطقه هشت ثبت شده، مورد تأیید قرار گرفته است و ۳۳ مورد آن برای تأیید کارشناس رسمی یا مهندس ذی‌صلاح ارسال شده و پنج مورد تمام فرایند را طی کرده و به مرحله محاسبات رسیده است.

شهرداری طبق قانون موظف به جمع‌آوری، عقیم‌سازی و رهاسازی سگ‌های ولگرد است

شهروند: شهرداری برای جمع‌آوری سگ‌های ولگرد در منطقه محمودآباد و سایر مناطق چه اقدامی انجام داده است؟

شهردار اصفهان: شهرداری طبق قانون موظف به جمع‌آوری، عقیم‌سازی و رهاسازی سگ‌های ولگرد در همان منطقه جمع‌آوری شده است و کاستن از تعداد این حیوانات امری بسیار دشوار است.

منشأ زادولد سگ‌ها، باغ‌های اطراف شهر است که با توجه به زادوولد زیاد سگ، چند توله را نگه می‌دارند و بقیه را رها می‌کنند. اگر قرار است این مشکل رفع شود، باغداران اطراف شهر اصفهان باید مازاد تولید و زاد و ولد سگ‌‎ها را مدیریت کنند.

مهدی بقایی، معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان: طبق بخشنامه ابلاغ شده از سوی وزارت کشور باید فرایند جمع‌آوری سگ‌های ولگرد، معاینه، درمان و عقیم‌سازی و بازگردانی به همان محل انجام شود. تعدادی از سگ‌های ولگرد از نقاط خارج شهر، در اصفهان رها می‌شود که مشکل‌ساز است. این موارد را پیگیری کردیم تا وزارت کشور در بخشنامه جدید، موارد را در نظر بگیرد.

در مسیر فرودگاه شهید بهشتی، روستاهایی وجود دارد که چرخه مدیریت پسماند را رعایت نمی‌کنند و گاهی پسماندها را آتش زدن می‌زنند؛ حتی گاهی پیمانکاران شهرداری نیز پسماندها را آتش می‌زند که تلاش شده است این مشکلات رفع شود، اما گاهی وجود دارد. آتش‌زدن پسماند و شاخ و برگ بریده شده درختان تخلف است که گاهی از سوی شهروندان یا پیمانکار شهرداری انجام می‌شود؛ ابزار نظارتی، سامانه ۱۳۷ است که به اطلاع معاونت خدمات شهری می‌رساند. در این راستا از امسال پیمانکاران با شکایات مردمی مورد جریمه قرار می‌گیرند زیرا باید کاری کنیم تا تخلفات کمتر شود.

اشغال فضای مشاع از مراجع قضائی پیگیری شود

شهروند: ساکن کوی بهار واقع در خیابان هزار جریب هستم؛ برای رفع مشکل اشغال فضای مشاع جلوی ساختمان‌ها در کوی بهار واقع در خیابان هزار جریب چه اقدامی انجام شده است.

علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان: این مسائل مربوط به مجتمع‌های مسکونی را هیئت مدیره باید مدیریت کنند تا نیاز نباشد مراجع رسمی وارد شوند.

حمیدرضا فرهنگ، مدیر منطقه شش شهرداری اصفهان: حدود ۴۰ بلوک مسکونی واقع در کوی بهار، حدود ۴۳ سال ساخت بوده و فرسوده است و سه یا چهار طبقه روی همکف ارتفاع دارد. تعدادی از ساکنان طبقات پایین فضاهای باز را با استفاده از نرده یا فضای سبز جداسازی کرده‌اند که حدود ۱۰ سال از این اتفاق افتاده است.

اگر فردی در ساختمان‌های مسکونی حقی از سایر ساکنان ساختمان ضایع کند، مراجعه به مراجع قضائی بهترین راهکار پیشنهادی است، چراکه بسیاری از این موارد ارتباطی به شهرداری پیدا نمی‌کند؛ البته مواردی همچون سرقت لوله‌های آب از سیستم شهرداری نیز پیگیری شده است که رأی بدوی و تجدیدنظر کمیسیون ماده ۱۰۰ تبرئه صادر شده است.

کد خبر 673002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.