ر. اعتمادی درگذشت+ بیوگرافی و علت فوت

ر. اعتمادی، نویسنده کتاب‌های عامه‌پسند در نود سالگی از دنیا رفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا ر. اعتمادی (رجبعلی اعتمادی زاده) که مدتی در بستر بیماری بود شب گذشته در سن ۹۰ سالگی درگذشت؛ مراسم تشییع پیکر و خاکسپاری وی فردا، پنجشنبه بیست و دوم تیرماه، در بهشت زهرا و مراسم یادبود این نویسنده نیز روز شنبه بیست و چهارم تیرماه، از ساعت ۱۸ تا ۲۰ در باشگاه راه‌آهن شهرک اکباتان برگزار خواهد شد.

رجبعلی اعتمادی در سال ۱۳۱۲ در شهر لار استان فارس به دنیا آمد؛ وی در سال ۱۳۳۵ پس از اتمام دوره سربازی، در آزمون آموزشی روزنامه اطلاعات شرکت کرد و به عنوان نفر ششم وارد روزنامه اطلاعات شد.

اعتمادی بنیانگذار و سردبیر اولین مجله با مخاطب ویژه نسل جوان ایران بود؛ «مجاه جوانان» از نشریات مؤسسه اطلاعات در سال‌های دهه چهل و پنجاه با سردبیری اعتمادی (۱۳۴۵–۱۳۵۹) به یکی از پرفروش‌ترین مجلات ایران تبدیل شد که فراتر از مرزهای ایران حتی در دیگر کشورهای فارسی زبان همانند افغانستان و تاجیکستان هواداران خود را داشت.

وی بیشتر کتاب‌هایش را با نام مستعار ر. اعتمادی به چاپ رسانده و بیشتر شهرت ادبی‌اش را به‌خاطر سوژه‌های داستان‌های خود دارد و خالق آثاری از جمله رنگ سرخ عشق، آخر خط، گنجشک‌های غم، گلبانو، چهل درجه زیر شب، هفت آسمان عشق و… است.

کد خبر 672986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین IR ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
    1 0
    مستند ر.اعتمادی که اقای حقیقی تهیه کرده بودند را تماشا کردم بسیار زیبا بود با تشکر از زحمات ایشان