فرآیند صدور مجوز طرح‌های گردشگری تسهیل شود

رئیس کمیسیون گردشگری و کسب و کارهای وابسته اتاق بازرگانی چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه برای اجرای یک طرح گردشگری نیاز به اخذ حدود ۱۸ استعلام از دستگاه‌های اجرایی داریم، گفت: درصدد هستیم تا با راه‌اندازی میز خدمت در اتاق بازرگانی استان، فرآیند صدور مجوزها را تسهیل کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سعید فیاضی امروز _چهارشنبه بیست‌ویکم تیرماه_ در دومین جلسه کمیسیون گردشگری و کسب‌وکارهای وابسته اتاق بازرگانی به منظور بررسی مشکلات پنج طرح گردشگری در استان چهارمحال‌وبختیاری، اظهار کرد: یکی از عمده‌ترین مشکلات سرمایه‌گذاران حاضر در جلسه موضوع تخصیص آب به طرح‌های گردشگری است که در این جلسه راهکارهایی برای حل مشکل توسط مدیران مربوطه ارائه شد.

وی با بیان اینکه برای اجرای یک طرح گردشگری نیاز به اخذ حدود ۱۸ استعلام از دستگاه‌های اجرایی است، افزود: درصدد هستیم تا با راه‌اندازی میز خدمت در اتاق بازرگانی استان، فرآیند صدور مجوزها را تسهیل کنیم.

رئیس کمیسیون گردشگری و کسب‌وکارهای وابسته اتاق بازرگانی چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه ورزش‌های آبی یک ظرفیت بزرگ برای جذب گردشگر به چهارمحال‌وبختیاری است، خاطرنشان کرد: یک کمیته با حضور هیئت‌های ورزشی آبی و تورهای گردشگری برای ورود ورزشکاران از خارج از استان و کشور تشکیل شود تا بتوان از این فرصت برای جذب گردشگر استفاده کرد، انجمن ورزشکاران نیز به‌زودی تشکیل خواهد شد.

وی تاکید کرد: برای تدوین بسته‌های سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری در چهارمحال‌وبختیاری آمادگی داریم.

مشکل طرح‌های سرمایه‌گذاری در چهارمحال‌وبختیاری استعلام نیست

فردوس کریمی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه سرمایه‌گذاران قبل از هر اقدامی باید از آب منطقه‌ای برای تخصیص آب استعلام بگیرند، اضافه کرد: اگر سرمایه‌گذار در مهلت تعیین شده نتواند برای جذب تخصیص اقدام کند، مجوز باطل می‌شود.

وی ادامه داد: برای معیشت و اشتغال نباید به محیط زیست و زیرساخت‌های موجود ضربه وارد کنیم، قبل از انجام هر اقدامی باید مطالعات دقیق و علمی روی پروژه انجام شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به فعال بودن پروژه‌های مختلف آبرسانی در چهارمحال‌وبختیاری خاطرنشان کرد: این پروژه‌ها بخشی از نیاز آبی استان در بخش شرب، صنعت، کشاورزی و طرح‌های سرمایه‌گذاری را تأمین خواهد کرد.

فتاح کرمی، سرپرست فرمانداری بروجن نیز با اشاره به اینکه مشکل طرح‌های سرمایه‌گذاری در چهارمحال‌وبختیاری بحث استعلام نیست، اظهار کرد: صنعت گردشگری در کنار سایر صنایع ارزشمند باید ارزش افزوده اقتصادی داشته باشد، از سال‌ها پیش در حال سیاست‌گذاری در این حوزه هستیم، اما به این نتیجه نرسیده‌ایم.

وی با بیان اینکه تالاب چغاخور یک ظرفیت بزرگ برای انجام ورزش‌های آبی است، گفت: در شهرستان بروجن برای ورزش‌های هوایی نیز ظرفیت وجود دارد که می‌تواند گردشگران بسیاری را به سمت استان هدایت کند.

سرپرست فرمانداری بروجن تصریح کرد: شاید در آینده‌ای نزدیک شهرستان بروجن میزبان وزیر نیرو و کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی باشد، می‌توان از این ظرفیت برای حل مشکلات سرمایه‌گذاران برای تخصیص آب بهره‌مند شد.

عیلرضا جیلان، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری چهارمحال‌وبختیاری، اضافه کرد: اخذ استعلامات از دستگاه‌های اجرایی برای اجرای طرح‌های گردشگری به‌ویژه در حوزه آب، راه و محیط زیست چالش‌برانگیز شده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم فرآیند صدور مجوز و تخصیص آب به طرح‌های گردشگری را تسهیل کنیم، به‌طور قطع زیرساخت‌ها در این حوزه فراهم خواهد شد.

کد خبر 672968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.