۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۳
معروف‌ترین شهر گمشده جهان

بعضی از شهرهای جهان بر اساس افسانه‌های قدیمی ساخته شده‌اند، اما بعضی دیگر مانند شهر تروآ، واقعاً وجود دارند و در دوران معاصر کشف شده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در سال‌های گذشته، به دلایل زیاد شهرهای گمشده بسیاری از زیر اقیانوس‌ها بیرون آمده یا به هر شکل دیگری کشف شده‌اند. نحوه پیدا شدن این شهرها، داستان‌های شگفت‌انگیز و جالبی برای گفتن دارد. بسیاری از افراد دوست دارند به گذشته نگاه کنند و بدانند که آیا تمدن صدها یا هزاران سال پیش، بهتر از تمدن امروز بوده است یا خیر. یکی از بهترین راه‌ها برای انجام این کار، مطالعه معروف‌ترین شهرهای گمشده روی زمین است. در واقع چندین شهر وجود دارند که گم شده و دوباره کشف شده‌اند و شهرهای دیگری هستند که بر اساس افسانه‌ها ساخته شده‌اند. در ادامه به معرفی بهترین نمونه‌های شهرهای گمشده دنیا در سال ۲۰۲۳ می‌پردازیم:

شهر گمشده آتلانتیس واقعیت دارد؟

وقتی مردم به شهرهای گمشده فکر می‌کنند، معمولاً شهر آتلانتیس در ذهن آنها تداعی می‌شود. این شهر پیش‌تر زیر سطح اقیانوس وجود داشت. برخی از افراد معتقد هستند کسانی که پیش از این در آتلانتیس زندگی می‌کردند، دارای فناوری پیشرفته‌تر از آنچه ما امروز از آن لذت می‌بریم، بودند. به‌طور کلی، مردم این باور را دارند که شهر آتلانتیس افسانه‌ای بیش نیست و در واقعیت پایه و اساس زیادی برای آن وجود ندارد. همچنین افرادی هستند که زمان و هزینه زیادی را صرف جست‌وجو در اعماق اقیانوس‌ها کرده‌اند تا ببینند آیا می‌توانند مدرکی مبنی بر وجود این شهر بیابند یا خیر، اما تاکنون هیچ مدرکی برای این موضوع کشف نشده است.

معروف‌ترین شهر گمشده جهان

معروف‌ترین شهر گمشده دنیا چیست؟

تعداد زیادی شهر گمشده معروف در دنیا کشف شده که بهترین نمونه آنها شهر تروآ (Troy) است. این شهر در ترکیه امروزی قرار دارد. اگرچه افسانه‌های زیادی در مورد تاریخ واقعی تروآ وجود دارد، اکثر مردم آن را با جنگ تروا مرتبط می‌دانند. با وجود اینکه افراد از نام اولیه این شهر مطمئن نیستند، تروآ در سال ۱۸۷۰ کشف شد. اکنون تعداد زیادی از مردم هر سال به ترکیه سفر می‌کنند تا این شهر گمشده را ببینند. برخی افراد معتقد هستند که شهر تروآ برای مدت بیش از هشت هزار سال پابرجا بوده و به عنوان پلی بین مدیترانه و آسیا عمل کرده است، اما این شهر در پی یک فروریختن غیرعادی مدفون شده است.

چه عاملی باعث فروپاشی شهرهای عصر برنز شد؟

بسیاری از شهرهایی که اکنون کشف شده‌اند، در دوران برنز رشد و شکوفایی داشتند. سوالی که ذهن افراد زیادی را درگیر کرده، این است که چه چیزی منجر به فروپاشی شهرهای عصر برنز شد. فرضیه‌های بسیاری در این رابطه وجود دارد؛ عده‌ای معتقد هستند قحطی وحشتناک، باعث مرگ هزاران نفر از ساکنان شهرها شد. افراد دیگر هم باور دارند یک بیماری همه گیر رخ داد و شهرها را به یکباره نابود کرد. این موضوع هنوز به تحقیقات فعال نیاز دارد و همچنان لاینحل باقی مانده است.

معروف‌ترین شهر گمشده جهان

کد خبر 672955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.