ثبت جهانی هگمتانه با جدیت در حال پیگیری است

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان گفت: ثبت جهانی هگمتانه یک موضوع ملی است و فرآیند کار در این راستا بسیار خوب، با سرعت و با جدیت پیش می‌رود و جای نگرانی نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمید بادامی‌نجات امروز _چهارشنبه بیست‌ویکم تیرماه_ در کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و مالی شورا که با موضوع برنامه تبلیغات این کمیسیون در راستای ثبت جهانی هگمتانه برگزار شد، اظهار کرد: انتظار داریم همدان را به سمت توسعه به ویژه در بحث گردشگری ببریم.

وی با تشکر از تلاش‌ها و زحمات مجموعه شهرداری، سازمان میراث فرهنگی، عوامل و دستگاه‌های اجرایی و رسانه‌ها به منظور ثبت جهانی هگمتانه افزود: ثبت جهانی یک موضوع ملی است و فرآیند کار در این راستا بسیار خوب، با سرعت و با جدیت پیش می‌رود و جای نگرانی نیست.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و مالی شورای اسلامی شهر همدان خاطرنشان کرد: تمام عوامل در استان به ویژه شهرداری و شورا یکی از برنامه‌های مهم و در اولویت خود را موضوع ثبت جهانی هگمتانه قرار داده‌اند و اتفاقات خوبی نیز رخ داده است.

بادامی‌نجات با بیان اینکه برای نخستین‌بار تمام خیابان‌های مهم در رینگ مرکزی شهر در دست جداره‌سازی است، خاطرنشان کرد: جداره‌سازی در پیاده‌راه اکباتان آغاز شده و در پیاده‌راه بوعلی نیز همزمان دو پیمانکار در حال کار هستند و به زودی در میدان امام (ره) نیز این مهم آغاز و پازل تکمیل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه پیاده‌راه بوعلی یکی از بهترین پیاده‌راه‌های کشور است، اضافه کرد: محور تعریف‌شده، رینگ گردشگری از آرامگاه بوعلی تا آرامگاه باباطاهر را به هم متصل می‌کند.

عضو شورای اسلامی شهر همدان ادامه داد: در هر نقطه از همدان یک اثر تاریخی وجود دارد که ظرفیت بالایی را برای تقویت صنعت گردشگری در این شهر و استان همدان پیش رو قرار می‌دهد، هر اتفاق مثبتی در شهر به کل استان تعمیم داده می‌شود و با آمدن گردشگر به همدان، سراسر استان از این موضوع منتفع خواهد شد.

بادامی‌نجات با اشاره به همدلی و همراهی بسیار خوب میان دستگاه‌های اجرایی، بخش خصوصی، کسبه، مردم و اصحاب رسانه در موضوع ثبت جهانی هگمتانه گفت: اقناع‌سازی خوبی اتفاق افتاده است و در بحث جداره‌سازی و ساماندهی بازار همراهی خوب کسبه را شاهد بوده‌ایم.

وی گفت: در حال حاضر مطالبه مردم همدان به سمت توسعه‌ای و آینده‌نگری رفته که خوب است، استفاده از ظرفیت رسانه ملی و سایر بسترهای این حوزه برای معرفی همدان ضروری است و بازخورد این امر را در گذشته با تبلیغ و جذب گردشگر بالا شاهد بوده‌ایم.

کد خبر 672917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.