تاریخ تبریز نشانگر عظمت و قدمت این شهر است

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: هویت تبریز به درازای تاریخ است و تورق تاریخ این خطه نشان از عظمت و قدمت این شهر دارد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین رسول برگی در شصت‌وهشتمین اجلاس مجمع مشورتی رؤسای شوراهای اسلامی کلان‌شهرها و مراکز استان‌های کشور اظهار کرد: تبریز در طول تاریخ همواره حماسه و ایثارگری خود را نشان داده است.

وی افزود: از زمان مشروطه تا دوران هشت سال دفاع مقدس که لشکر عاشورای تبریز هویت ایثارگری خود را با خون خود امضا کرد، این شهر ایفای نقش کرده است.

برگی با بیان اینکه تبریز شهر شهدای محراب است، خاطرنشان کرد: شهید قاضی‌طباطبایی و شهید آیت‌الله مدنی شهدای محراب تبریز هستند.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز تصریح کرد: تبریز همچنین شهر علامه‌ها بوده و ۳ علامه بزرگ را به جهان معرفی کرده است، به‌طوری که تشیع مرهون علامه امینی و قلم مانای او است. در حوزه جامعه‌شناسی نیز علامه جعفری از خطه تبریز بوده و دانشگاه‌های غرب متأثر از افکار وی است.

وی گفت: مفتخر به داشتن شهرداری جهادی و انقلابی هستیم که از لحظه انتخاب شدن به عنوان شهردار به‌طور شبانه‌روزی فعالیت دارد. به عنوان یکی از اعضای شورای اسلامی شهر می‌گویم که تبریز مدیون فعالیت‌های وی است.

برگی تاکید کرد: همه ما برادر هستیم و باید بتوانیم در زعامت مقام معظم رهبری و در سایه‌سار انقلاب اسلامی به مردم خدمت کنیم.

کد خبر 672914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.