۳۰ درصد مالیات بر ارزش افزوده در مناطق محروم شهرها هزینه می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان گفت: توجیه شهرداران برای هزینه‌کرد ارزش افزوده به‌ویژه در مناطق محروم انجام شده است و طبق دستورالعمل باید ۳۰ درصد این ارزش افزوده در مناطق محروم و کم‌برخوردار شهر هزینه شود.

محمد حمیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، هدف از تشکیل گردهمایی شهرداران سراسر استان که در سالن جلسات شهرداری شهمیرزاد برگزار شد را توجیه شهرداران در بحث هزینه‌کرد ارزش افزوده که در دولت سیزدهم تقریباً دو برابر شده است، دانست و اظهار کرد: مقرر شده است تا این مبلغ برای شهرداری‌ها واریز شود و شهرداران توجیه شوند که چگونه این مبالغ را هزینه کنند.

وی افزود: مهم‌ترین مبحث در این گردهمایی توجیه شهرداران برای هزینه‌کرد این مبالغ به‌ویژه در مناطق محروم بود که طبق دستورالعمل باید ۳۰ درصد این ارزش افزوده در مناطق محروم و کم‌برخوردار شهری هزینه شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان خاطرنشان کرد: موضوع مورد بحث و مهم دیگر در این گردهمایی مباحث مربوط به نهضت ملی مسکن بود که از اولویت‌های دولت است و مطرح شدن مشکلاتی که در حوزه اجرایی وجود دارد و شهرداری‌ها به آن آشنا هستند، اهمیت زیادی دارد.

حمیدی مهم‌ترین مشکلات در حوزه نهضت ملی مسکن را صدور پروانه ساختمان، هماهنگی با نظام مهندسی ساختمان و آماده‌سازی سایت‌های جهش تولید مسکن دانست و تصریح کرد: این مباحث در این گردهمایی به اشتراک گذاشته شد و مشکلاتی که شهرداران با آن مواجه هستند مطرح و هماهنگی‌های لازم برای حل این مشکلات در سطح استان انجام شد.

وی اظهار کرد: شهرداران باید گزارش‌های خود را در بخش‌ها و سامانه‌های مختلف برای وزارت کشور ارسال کنند.

کد خبر 672913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.