تعیین تکلیف هزاران تن کالای اساسی در منطقه آزاد بندرانزلی

با ورود سازمان بازرسی و اقدام فوری دولت، ۲۸ هزار تن کالای جو دامی موجود در سیلوهای سازمان منطقه آزاد بندرانزلی پس از پیگیری حوزه نظارت گمرکات استان گیلان و مکاتبات با گمرک ایران، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و سایر دستگاه‌های مرتبط، تعیین تکلیف شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، به دنبال ورود سازمان بازرسی به موضوع برخی کالاهای اساسی تعیین تکلیف نشده در منطقه آزاد بندرانزلی شامل هزاران تن «جو دامی»، «روغن خوراکی» و «ذرت دامی»، و در نتیجه همکاری و اقدامات عاجل دولت، فرآیند ترخیص این کالاهای اساسی در دستور کار قرار گرفت.

در نتیجه بازرسی به عمل آمده از منطقه آزاد تجاری صنعتی بندرانزلی توسط سازمان بازرسی، مشخص شد که ۵۲ هزار تن جو دامی در شهریورماه ۱۴۰۱ وارد منطقه آزاد شده که ۲۸ هزار تن از آن هنوز در انبارها باقی مانده و تعیین تکلیف نشده است، همچنین یکی از شرکت‌ها نیز در تیرماه سال گذشته، ۱۲ هزار تن روغن خوراکی وارد کرده که نیمی از آن هنوز تعیین تکلیف نشده است، شرکتی دیگر نیز ۲ هزار تن ذرت دامی وارد کرده که ۱۹۱ تن آن در انبارها باقی مانده است.

پس از ورود سازمان بازرسی به این موضوع با اقدام فوری دولت، ۲۸ هزار تن کالای جو دامی موجود در سیلوهای سازمان منطقه آزاد بندرانزلی پس از پیگیری حوزه نظارت گمرکات استان گیلان و مکاتبات با گمرک ایران، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و سایر دستگاه‌های مرتبط، تعیین تکلیف شد و فرآیند اظهار و ترخیص آن توسط شرکت پشتیبانی امور دام در حال انجام است.

همچنین از ۱۲ هزار تن روغن شرکت بازرگانی دولتی، میزان ۹۲۰۰ تن اظهار و ترخیص شده و ۲۸۰۰ تن باقیمانده نیز با پیگیری‌های گمرک در حال ترخیص است.

علاوه‌بر این، در خصوص تعیین و تکلیف ۲ هزار تن ذرت دامی، ۱۰ درصد از کالاها خارج نشده استکه با تأمین معوض کالا، ۱۰ درصد باقی‌مانده به میزان ۱۹۱ تن اظهار شد و تشریفات خروج آن تا روزهای آتی به اتمام خواهد رسید.

در دوره اخیر، همکاری مجدانه‌ای میان قوه قضائیه و دولت در امر ساماندهی ورود و خروج کالاها به بنادر، گمرکات و انبارهای اموال تملیکی در راستای صیانت از بیت‌المال و انسداد بسترهای فسادزا، برقرار است.

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه چندی پیش در جلسه شورای عالی قوه قضائیه اظهار کرد: از دولت به سبب اهتمام و اعتنا به گزارش‌های دستگاه‌های نظارتی و بازرسی، قدردانی به‌عمل می‌آورم؛ مایه خرسندی است که دولت به گزارش‌های ناظر بر بازرسی‌های میدانی، ترتیب اثر می‌دهد؛ اینکه رئیس‌جمهور و معاون اول دولت، بلافاصله بعد از بازدیدها، سرکشی‌ها و بازرسی‌هایی که از ناحیه قوه قضائیه یا خود دولت صورت می‌پذیرد، واکنش مثبت نشان می‌دهند و وزرای مربوطه را مأمور به رسیدگی در خصوص نارسایی‌ها و معضلات دستگاه یا مرکز مورد بازدید قرار گرفته می‌کنند، امری است که بسیار جای مباهات دارد و قابل تقدیر است.

کد خبر 672910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.