وزش باد و خیزش گردوخاک در مناطقی از کشور/ اهواز گرم‌ترین استان است

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: امروز _چهارشنبه بیست‌ویکم تیرماه_ در مناطقی از شمال شرق، شرق، مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در جنوب سمنان، تهران و جنوب خوزستان، فارس و بوشهر وزش باد و خیزش گردوخاک مورد انتظار است.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اینکه از اواخر وقت روز _شنبه بیست‌وچهارم تیرماه_ با ورود سامانه بارشی از شمال غرب کشور بارش پراکنده در شمال غرب و بخش‌هایی از شمال شرق رخ خواهد داد، اظهار کرد: روز یکشنبه بیست‌وپنجم تیرماه بارش در شمال غرب و غرب سواحل تشدید می‌شود و گستره آن کل نوار شمالی را در بر خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه امروز چهارشنبه بیست‌ویکم تیرماه نیمه‌غربی خلیج‌فارس و دریای خزر و طی پنج روز آینده شرق دریای عمان مواج خواهند بود، افزود: در ۲۴ ساعت آینده بارش و وزش باد شمالی در شرق اردبیل و سواحل شمالی ادامه خواهد داشت.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: امروز چهارشنبه بیست‌ویکم تیرماه در مناطقی از شمال شرق، شرق، مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در جنوب سمنان، تهران و جنوب خوزستان، فارس و بوشهر وزش باد و خیزش گردوخاک مورد انتظار است.

وی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده، ادامه داد: آسمان تهران فردا پنجشنبه بیست‌ودوم تیرماه صاف در بعدازظهر افزایش باد و گاهی باد و گرد و خاک با حداقل دمای ۲۶ درجه سانتی‌گراد و حداکثر دمای ۳۹ درجه سانتی‌گراد و روز جمعه بیست‌وسوم تیرماه صاف در بعدازظهر افزایش باد و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۲۷ درجه سانتی‌گراد و حداکثر دمای ۳۹ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان با اشاره به بارش خفیف در برخی استان‌های شمالی، وزش باد و خیزش گرد و خاک در اغلب نقاط کشور، اضافه کرد: فردا پنجشنبه در گیلان و مازندران بارش خفیف را شاهد خواهیم بود و گردوخاک در مناطقی از شمال شرق، شرق، جنوب شرق و مرکز کشور تداوم خواهد داشت.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا افزود: روزهای جمعه و شنبه بیست‌وسوم و بیست‌وچهارم تیرماه در شرق کشور به‌ویژه منطقه زابل وزش باد پیش‌بینی می‌شود و در سایر مناطق کشور جوی آرام و پایدار مستقر است، به‌ویژه در سواحل شمالی کشور افزایش نسبی دما رخ می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه بیست‌ویکم و بیست‌ودوم تیرماه اهواز با دمای ۴۸ و ۴۹ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۱۱ و ۱۲ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین مراکز استان کشور هستند.

کد خبر 672894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.