انواع حمل‌ونقل عمومی در این شهر بلژیکی رایگان شد

ساکنان استاوانگر در بلژیک از این پس می‌توانند به طور رایگان از تمام وسایل نقلیه عمومی بهره بگیرند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدیران استاوانگر به‌منظور تحقق اهداف مختلف شامل کاهش انتشار گازهای آلاینده از طریق افزایش گرایش مردم به عبور و مرور از طریق وسایل نقلیه عمومی و همچنین به حداقل رساندن فشارهای ناشی از هزینه زندگی بر شهروندان، استفاده از تمام خودروهای شهری شامل اتوبوس‌ها، قطارها و کشتی‌ها را رایگان کردند و از تخصیص بودجه‌ای ۱۸ میلیون و ۵۰۰ هزار دلاری برای این منظور خبر دادند. اعضای شورای شهر ادعا کرده‌اند که زمان دقیقی برای تداوم اجرای این طرح مشخص نشده است و تنها گذر زمان و مشارکت شهروندان در بهره‌گیری از خودروهای عمومی برای استفاده‌های هدفمند و نه بی‌دلیل و برای انجام امور غیر ضروری، به استمرار آن منجر خواهد شد.

حمل‌ونقل عمومی در این شهر بلژیکی رایگان شد

مدیران استاوانگر بر این باور هستند که افزایش مداوم هزینه زندگی شهروندان گذران زندگی را برای بسیاری از آنان مشکل کرده است، با این حال امیدوار هستند که رایگان کردن حمل‌ونقل شهری بهبود قابل‌توجه اقتصاد را برای آن‌ها به دنبال داشته باشد. توسعه حمل‌ونقل پایدار از دیگر اقداماتی است که مدیران شهر در نظر دارند اعمال کنند که البته هدف از این اقدام را کاهش انتشار گازهای آلاینده معرفی کرده و مدعی شده‌اند از آن‌جا که رایگان‌سازی حمل‌ونقل، افزایش قابل‌توجه عبور و مرور از طریق خودروهای عمومی را به دنبال خواهد داشت، چنان‌چه اقداماتی برای کاهش انتشار کربن از این وسایل نقلیه اعمال نشود، شهر پیامدهای معکوسی را تجربه خواهد کرد.

جالب است بدانید که تاکنون استاوانگر به عنوان شهری با پایین‌ترین نرخ تردد شهروندان از طریق وسایل نقلیه عمومی شناخته شده و این در حالی است که یکی از بهترین سامانه‌های حمل‌ونقل عمومی سراسر کشور بلژیک در آن قرار دارد. البته طراحی شهر همواره در جهت افزایش گرایش مردم به اتخاذ تردد سبز در حال انجام است و به‌تازگی مسیرهای اتوبوس‌رانی بسیار باکیفیتی به شهر افزوده شده که مسیر رسیدن به مقصد را برای کاربران بسیار لذت‌بخش و کوتاه‌تر از قبل کرده است.

حمل‌ونقل عمومی در این شهر بلژیکی رایگان شد

کد خبر 672880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.