بهترین کلانشهر دوستدار دوچرخه‌سواری در آمریکا

مینیاپولیس عنوان بهترین کلانشهر دوستدار دوچرخه‌سواری در ایالات متحده آمریکا را از آن خود کرد؛ در ارزیابی‌های انجام گرفته، شهرهای کوچک و متوسط دوستدار دوچرخه آمریکا نیز مشخص شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در شاخص ارزیابی سالانه سرانه دوچرخه‌سواری در هزار و ۴۸۴ شهر در سراسر ایالات متحده آمریکا و بررسی کیفیت شبکه‌های دوچرخه‌سواری شامل زیرساخت‌ها و محدودیت‌های سرعت وسایل نقلیه موتوری، مینیاپولیس به عنوان بهترین کلان‌شهر دوستدار دوچرخه قلمرو شناخته شد در حالی که سان‌فرانسیسکو و سیاتل به ترتیب جایگاه‌های دوم و سوم را در این گروه از آن خود کرد. مینیاپولیس با جمعیتی بیش از ۳۰۰ هزار نفر، نسبت به سال گذشته در زمینه دوچرخه‌سواری ۳۱ امتیاز بالاتر را کسب کرد و رتبه اول شهرهای دوستدار دوچرخه‌سواری را به خود اختصاص داد که محققان علت این موفقیت را به سرمایه‌گذاری‌های بیشتر مدیران به ایجاد زیرساخت‌های ایمن‌تر و قابل‌دسترسی‌تر برای دوچرخه‌سواری نسبت دادند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که مدیران مینیاپولیس طی چند سال گذشته تلاش کرده‌اند در توسعه مسیرهای دوچرخه‌سواری تمام شهروندان را با هر سن، جنسیت، توانایی جسمی و حتی ذهنی مورد توجه قرار دهند و از طریق توسعه مسیرهای حفاظت‌شده برای این افراد، نرخ گرایش مردم را به اتخاذ دوچرخه‌سواری برای عبور و مرور روزمره خود سوق دهند. علاوه بر این، جنبشی رقابتی میان شهروندان ترویج یافته که آن‌ها را به جایگزینی عبور و مرور از طریق وسایل نقلیه خصوصی با روش‌های تردد سبز نظیر دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی و استفاده از وسایل نقلیه عمومی سوق داده که گزارش‌ها حاکی از استقبال بیشتر مردم از دوچرخه‌سواری است. البته در حال حاضر بیش از دوسوم سفرهای شهر از طریق خودروها انجام می‌شود که مدیران ادعا کرده‌اند با تلاش برای تشویق مردم به اتخاذ تردد سبز، تا سال ۲۰۳۰ هدف ۶۰ درصدی عبور و مرور از طریق دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی و حمل‌ونقل عمومی را تحقق خواهند بخشید.

تجزیه و تحلیل شبکه دوچرخه‌سواری

تعیین شهرهای دوستدار دوچرخه‌سواری ایالات متحده آمریکا بر اساس شش مؤلفه اصلی یعنی سرعت ایمن، مسیرهای دوچرخه‌سواری حفاظت شده، تخصیص فضاهای بیشتر به دوچرخه‌سواری، بهبود وضعیت تقاطع‌های شهری برای دوچرخه‌سواران، ارتباط شبکه‌های حمل‌ونقل و داده‌های ارزشمند انجام شد و به دنبال آن، مینیاپولیس جایگاه بهترین کلان‌شهر دوستدار دوچرخه را از آن خود کرد. جالب است بدانید که از بین شهرهای کوچک نیز پراوینستاون در ایالت ماساچوست به عنوان بهترین شهر آمریکا برای دوچرخه‌سواری شناخته شد و دیویس در ایالت کالیفرنیا نیز بالاترین رتبه شهرهای آمریکایی با نرخ جمعیت متوسط را برای دوچرخه‌سواری به خود اختصاص داد.

محدودیت سرعت یکی از مهم‌ترین مولفه‌ها در ارزیابی ایمن‌ترین شهرهای آمریکا برای دوچرخه‌سواری در نظر گرفته می‌شود که در این راستا، مدیران شهرهای مختلف طی چند سال گذشته اقدامات بی‌شماری را اعمال کرده و توانسته‌اند پیامدهای مثبتی را به ارمغان بیاورند. البته با وجود تمام اقداماتی که در این زمینه اعمال شده، گزارش‌ها نشان از مرگ بیش از هزار نفر از دوچرخه‌سواران آمریکایی در سال ۲۰۲۱ بر اثر برخورد با خودروهای موتوری دارد که حتی نرخ این مرگ‌ها در شش ماه اول سال ۲۰۲۲ افزایش هشت درصدی را نیز تجربه کرد.

بهترین کلانشهر دوستدار دوچرخه‌سواری در آمریکا

کد خبر 672869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.