نقاط ضعف و قوت لایحه برنامه هفتم توسعه در حوزه مدیریت شهری بررسی می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در شصت‌وهشتمین اجلاس مجمع مشورتی رؤسای شوراهای اسلامی کلان‌شهرها و مراکز استان‌های کشور که امروز (چهارشنبه) در تبریز برگزار می‌شود، نقاط ضعف و قوت لایحه برنامه هفتم توسعه در حوزه مدیریت شهری بررسی می‌شود.

محمد نورصالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شصت‌وهشتمین اجلاس مجمع مشورتی رؤسای شوراهای اسلامی کلان‌شهرها و مراکز استان‌های کشور امروز _چهارشنبه بیست‌ویکم تیرماه_ در تبریز و به میزبانی شورای اسلامی این شهر آغاز به‌کار می‌کند و تا فردا نیز ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در اینگونه نشست‌ها مشکلات کلان‌شهرها و مسائل مشترک آن‌ها با مراکز استان‌ها که از یک جنس است، بررسی می‌شود که این موضوع بیانگر ضرورت برگزاری نشست‌های دوره‌ای کمیسیون‌های مختلف شورا، شهرداران و حوزه‌های مختلف شهرداری است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: برگزاری مجمع مشورتی رؤسای شوراهای اسلامی کلان‌شهرها و مراکز استان‌های کشور برای هماهنگی، هم‌فکری، هم‌افزایی و استفاده از تجربیات لازم است و برگزاری نشست‌های قبلی نیز بیانگر تبادل تجربیات خوبی بوده است که امیدواریم در شصت‌وهشتمین جلسه نیز مسائل مهمی مطرح شود.

وی با بیان اینکه برای نشست امروز مهم‌ترین موضوعی که پیشنهاد دادم و مجموعه کاملی را که برای بحث و گفت‌وگو آماده کرده‌ایم، در ارتباط با «برنامه هفتم توسعه» است که برای تصویب در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار دارد، گفت: در شصت‌وهشتمین اجلاس مجمع مشورتی رؤسای شوراهای اسلامی کلان‌شهرها و مراکز استان‌های کشور، نقاط ضعف و قوت این لایحه در حوزه مدیریت شهری بررسی می‌شود. طبق قانون، برنامه باید به شورای استان‌ها ارائه می‌شد تا پس از اعلام نظر این شورا به مجلس تقدیم شود، اما این مرحله انجام نشد زیرا دولت در تهیه برنامه و ارسال آن به مجلس با تأخیر مواجه بوده است.

نورصالحی گفت: برنامه هفتم توسعه را مطالعه کردیم و نقاط ضعف و آنچه می‌توانست برای مدیریت شهری رقم بخورد را استخراج کردیم که امیدواریم طی این دو روز برگزاری اجلاس، پیرامون آن گفت‌وگو کنیم و به جمع‌بندی خوبی برسیم.

کد خبر 672856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.