اختصاص ۲۲۰ تابلوی شهری اصفهان به موضوع عفاف و حجاب

رئیس اداره توسعه فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان از اختصاص ۲۲۰ تابلوی شهری اصفهان به موضوع عفاف و حجاب خبر داد.

سید مهدی سجادزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: اداره توسعه فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان در این دوره از گالری شهری به‌صورت غیرمستقیم به مسئله حجاب ورود کرده است، که اکران آثار آن از هفدهم تیرماه آغاز و تا سی‌ام همین ماه در ۲۲۰ تابلو شهری ادامه دارد.

وی افزود: در سال جاری با توجه به تأکیدات مدیریت شهری در خصوص فرهنگ‌سازی مسئله حجاب به‌خصوص از سوی مسافرین در نوروز سال جاری، مجموعه اتاق فکرهای تشکیل شد که با حضور گروه‌های مختلف ازجمله هنرمندان، طراحان، جامعه شناسان، روانشناسان و حتی مدیران شهری ازجمله مدیران حوزه حمل‌ونقل عمومی که با این موضوع در ارتباط بودند، برگزار شد.

رئیس اداره توسعه فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان تصریح کرد: در جلسات برگزارشده به این نتیجه رسیدیم که نباید از طرح‌های کلیشه‌ای استفاده کرد چراکه استفاده ازاین‌گونه طرح‌ها نه‌تنها تأثیرگذار نیستند بلکه حالت ضدتبلیغ نیز به خود می‌گیرند.

اختصاص ۲۲۰ تابلوی شهری اصفهان به مقوله عفاف و حجاب

وی بابیان این نکته که باید توجه داشته باشیم که در دوره‌ای از زمان قرارداریم که با نسل‌های دهه‌های ۷۰، ۸۰ و حتی ۹۰ روبرو هستیم که نسبت به مسئله حجاب، پرسش‌هایی دارند که به آن‌ها پاسخ صحیح و منطقی داده نشده است.

سجادزاده با اشاره به فعالیت‌های این اداره در ایام نوروز ۱۴۰۲ افزود: در ایام نوروز گالری شهری ما با شعار حجاب، دستور خداست و مقایسه آن با سایر احکام دین ازجمله وفای به عهد، احسان به والدین، امانت‌داری و … را مقایسه کردیم و در گالری مترو نیز، از شعرهایی با مضمون حجاب بهره جستیم تا با این کار از کلیشه‌های متداول و نخ‌نما استفاده نکنیم.

وی در ادامه با تأکید بر موضوع استفاده از تجربیات استفاده و عدم استفاده از پوشش مناسب هم برای آقایان و هم بانوان ادامه داد: با پوشش مناسب آسیب نمی‌بینیم عنوانی بود که در جلسات آخر اتاق فکر به جمع‌بندی رسیدیم که در همین راستا، پنج طرح ازجمله موتورسواری با کلاه ایمنی، کاراته‌کار با کمربند محافظ، جوشکاری در حال کار با ماسک و پزشکی در اتاق عمل همراه با تجهیزات ماسک و کلاه و… و دستگیره جهت گذاشتن غذا در فر گاز خروجی آن بود. اگرچه در همه این طرح‌ها، مسئله حجاب به‌عنوان بحث ثانویه بود و موضوع اصلی پوشش مناسب بود.

رئیس اداره توسعه فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان تصریح کرد: مبحث حجاب جز مباحث اخیر اداره توسعه فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان به شمار می‌آید که ذیل سرفصل اخلاق شهروندی قرار دارد.

کد خبر 672855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.