عفاف و پوشش از جنس فضیلت‌مندی اخلاقی است

فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه عفاف و پوشش از جنس فضیلت‌مندی اخلاقی است، گفت: مردم کشور، درست همانند ادوار گذشته، عفت، پوشش و اخلاق را ارج می‌نهند و برای حفظ آن ساعیانه جِد و جَهد می‌کنند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار احمدرضا رادان امروز_ سه‌شنبه بیستم تیرماه_ در پیامی به مناسبت هشتمین همایش ملی چادرهای آسمانی، اظهار کرد: عفاف و پوشش از جنس فضیلت‌مندی اخلاقی است؛ این فضیلت، شانه به شانه دیگر فضائل اخلاقی و اجتماعی، سهم نمایان و برجسته‌ای در قوام و دوام سلامت اخلاقی جامعه و تعالی کرامت انسانی یکایک اعضای آن، اعم از زن و مرد دارد.

وی افزود: خدای بزرگ را بسی سپاسگزارم که توفیق برگزاری چنین نشست معنوی پرشکوه و پراهمیتی را نصیب همه ما کرده است؛ بی هیچ شک و گمانی این گونه نشست‌ها و همایش‌ها نقش سترگ و بی بدیلی در بسط و گسترش معنا و معنویت، عظمت و کرامت و عفت و فضیلت در جامعه دینی و فضیلت‌جویی ما دارد. خواهران و برادرانم حضور یکایک شما را به این همایش معنوی گرامی می‌دارم و فرصت را غنیمت می‌شمارم تا در محضر شما بزرگواران و در پیوند و ارتباط با این نشست باشکوه به اجمال و اختصار یادآور شوم.

فرمانده انتظامی کشور تصریح کرد: من بر این باورم که پدیده‌های اجتماعی پیوندی ارگانیک با یکدیگر دارند و تغییر یا آسیب و کاستی در هر یک از آنها بدون درنگ می‌تواند بر دیگر پدیده‌های حیات جمعی جامعه تأثیر بگذارد و آن را دستخوش تغییر و چه بسا بدکارکردی قرار دهد. عفت و پوشش نیز صرف نظر از وجه درخشان و معنوی و دینی آن، پدیده‌ای است اجتماعی و لاجرم قصور و کاستی در آن می‌تواند تبعات و پیامدهای ریز و درشتی برای جامعه و افراد آن داشته باشد.

وی ادامه داد: به همین سبب برای حفظ و تقویت "سلامت اجتماعی" جامعه و فرو غلطیدن آن در دام کجروی‌ها و کژکارکردی‌ها باید با بهره‌گیری از روش‌های پاکیزه و بهداشتی از تبدیل شدن این پدیده به آسیب جلوگیری کنیم.

سردار رادان اضافه کرد: عفاف و پوشش از جنس فضیلت‌مندی اخلاقی است؛ این فضیلت، شانه به شانه دیگر فضائل اخلاقی و اجتماعی، سهم نمایان و برجسته‌ای در قوام و دوام سلامت اخلاقی جامعه و تعالی کرامت انسانی یکایک اعضای آن، اعم از زن و مرد دارد.

وی گفت: این دو خصیصه ممتاز ساز جامعه ایران (یعنی سلامت اخلاقی و کرامت انسانی)، همواره در ذهن و ضمیر بیدار و آگاه مردمان این سرزمین از جایگاه ممتازی برخوردار بوده است. به همین خاطر آنان در تاریخ حیات اجتماعی و زیست جمعی خویش همواره حریم پوشش را بر حرمت نگریسته‌اند و از آن در برابر نااهلان به گونه‌ای شایسته و اخلاقی محافظت و مراقبت کرده‌اند.

فرمانده انتظامی کشور خاطرنشان کرد: داده‌های برگرفته از پژوهش‌ها و حقایق حاصل از مشاهدات و رصد جامعه، نشان از آن دارد که اینک قاطبه مردمان کشور، درست همانند ادوار تاریخی گذشته، عفت و پوشش و اخلاق را ارج می‌نهند و برای حفظ آن ساعیانه جد و جهد می‌کنند و ما در فراجا بر خود می‌بالیم که پلیس چنین شهروندان نیکوسیرت و با فضیلتی هستیم و با یاری و همدلی و همسویی آنان برای بسط و گسترش امنیت و آرامش و آسایش آن از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنیم.

وی ادامه داد: یقین داریم که تراز امنیت اجتماعی جامعه، در همه ابعاد و حیطه‌های آن، پیوسته رو به فزونی می‌نهد و عوامل مخل امنیت ذهنی و عینی، به سرعت از میان رانده می‌شوند.

سردار رادان افزود: همه ما به عنوان کسانی که در برابر جامعه خود احساس مسئولیت و تعهد می‌نمائیم و به سلامت اجتماعی و معنوی و رفتاری جامعه و مردم آن می‌اندیشیم، باید بیش از گفتار، با رفتار و مشی و منش خود قدم در راه بهبود و تعالی جامعه بگذاریم. با کنش و رفتار مناسب و خردورزانه و پخته و البته سعه‌صدر و صبوری و مدارا است که می‌توان رفتارها را اصلاح کرد و منش‌ها را بهبود بخشید. از آن گذشته همه ما آنگاه که از کلام و کلمه خود برای تأثیر نهادن بر دیگران بهره می‌گیریم باید مراقب باشیم که کلام‌مان سرشار از "جدل احسن" باشد و مملو از ادله و براهین محکم و خدشه ناپذیر. مطمئن باشید اگر رفتارمان نیکو و پسندیده باشد و گفتارمان مملو از "سخن نیکو"، آنگاه به سادگی می‌توانیم "مکارم اخلاق" را در جامعه بسط و گسترش دهیم و رذائل را یک به یک از میان برداریم.

وی ادامه داد: یادمان باشد همان گونه که رهبر معزز انقلاب فرموده‌اند جامعه ما نیازمند همدلی و انسجام و امنیت است و همه ما باید برای تحقق این سه از هیچ تلاشی دریغ نورزیم.

فرمانده انتظامی کشور خاطرنشان کرد: یقین دارم راه و مقصدی که ما با راهبری و رهبری اندیشمندانه رهبر فرزانه‌مان در پیش گرفته‌ایم به سعادت اخروی و خوشبختی دنیوی رهنمون خواهد گشت. از همین رو به کمک هم مسیر خویش را با صلابت و اقتدار پیش خواهیم رفت و کژی‌ها و کاستی‌ها و آسیب‌های حداقلی را با امید و تلاش حداکثر از میان خواهیم راند و جامعه را مهیای ظهور ناجی عالم بشریت، حضرت قائم (عج) خواهیم کرد.

کد خبر 672798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.