اعلام جرم علیه مدیر مسئول روزنامه شرق به دلیل قانع‌کننده نبودن توضیحات

دادستانی تهران برای مدیر مسئول روزنامه شرق، بابت انتشار مطالب خلاف واقع و غیرمستند در حوزه زنان اعلام جرم کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، علی صالحی، دادستان عمومی و انقلاب تهران با اشاره به اظهارات مورخ نوزدهم تیرماه ۱۴۰۲، وزیر امور اقتصادی و دارایی در یک برنامه تلویزیونی در خصوص فرارهای مالیاتی میلیاردی به نام کودکان، اظهار کرد: با توجه به اینکه فرار مالیاتی جرم است؛ در مکاتبه با وزیر امور اقتصادی و دارایی مقرر شد چنانچه در این خصوص گزارشی اعلام شده، مراتب با ذکر شماره و تاریخ به اینجانب اعلام شود.

وی افزود: در مکاتبه با وزیر اقتصاد تصریح شد چنانچه تاکنون گزارش و اعلام جرمی در این خصوص صورت نگرفته است؛ ضمن مستندسازی در خصوص افرادی که فرار مالیاتی آن‌ها مربوط به حوزه قضائی تهران است، مراتب را به همراه مستندات در خصوص هر فرد به صورت مجزا با معرفی نماینده به اینجانب اعلام و موارد مربوط به سایر استان‌‎ها را به دادستان‌های مربوطه اعلام نمایند.

بر اساس این گزارش سیداحسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی در برنامه تلویزیونی ثریا از شناسایی ۱۷۶ هزار نفر با گردش مالی ۷۰۰ هزار میلیارد تومان، بدون پرداخت مالیات حتی به اندازه یک کارگر یا کارمند، شناسایی ۸۰۰ مورد کد ملی افراد زیر پنج سال با تراکنش بالای میلیارد و شناسایی یک هزار و ۱۰۰ کد ملی متعلق به اشخاص پنج تا ده سال با تراکنش بالای میلیارد خبر داده است.

اعلام جرم دادستانی تهران علیه مدیر مسئول روزنامه شرق به دلیل قانع کننده نبودن توضیحات در مورد ادعای منتشر شده

دادستانی تهران همچنین علیه مدیر مسئول روزنامه شرق، بابت انتشار مطالب خلاف واقع و غیرمستند در حوزه زنان اعلام جرم کرد.

وی اظهار کرد: به دنبال انتشار چند گزارش در روزنامه شرق و شبکه اینترنتی وابسته به آن، با موضوع زن آزاری، مدیر مسئول و خبرنگاران آن رسانه جهت اخذ توضیح و ارائه مستندات به دادستانی تهران دعوت شدند.

صالحی افزود: با توجه به اینکه توضیحات و مستندات ارائه شده از سوی مدیر مسئول روزنامه شرق و همکاران ایشان قانع کننده و کافی نبود؛ پرونده‌ای تشکیل و جهت رسیدگی به اتهام ایشان و سایر عوامل مربوطه به اتهام نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی به دادسرای فرهنگ و رسانه ارجاع شد.

وی تصریح کرد: در یکی از گزارش‌های منتشره تحت عنوان «سارقانی با نمای جدید»، ضمن ارائه شرحی از ربوده شدن یک دختر نوجوان، این ادعا مطرح شده که فروشندگان مو، با شناسایی و ربودن دختران، موهای آنان را بریده و به فروش می‌رسانند و تصویرسازی‌های صورت گرفته در رابطه با موهای بریده شده، موجب اشاعه حس ناامنی در جامعه شده است.

گفتنی است؛ روزنامه شرق و شبکه اینترنتی وابسته به آن در روزهای یازدهم، سیزدهم و چهاردهم تیرماه جاری با انتشار سه گزارش خبری با عناوین «ابهام در تشابه قتل زنان مثله شده»، «سارقانی با نمای جدید» و «هر چهار روز یک زن کشی» به طرح ادعاها و مطالبی غیر مستند پرداخته است که موجب هراس زنان شده و مورد سو استفاده رسانه‌های معاند قرار گرفته است.

کد خبر 672766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.