دومین سالانه شهر خلاق رشت با کیفیت بالایی برگزار شد

رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: دومین سالانه شهر خلاق رشت نسبت به سال گذشته، با کیفیت بالا و با حضور شهرهای خلاق ایران برگزار شد و مشارکت و اقدامات شهرداری، دستگاه اجرایی شهرستان و استان به‌ویژه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری رضایت‌بخش بود.

محمدحسین واثق‌کارگرنیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: دومین سالانه شهر خلاق خوراک رشت با همت شهرداری و شورای اسلامی شهر رشت و مشارکت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، هیئت شطرنج استان و رشت، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل ورزش و جوانان و خانه مطبوعات استان گیلان و با حضور شهرهای خلاق ایران از جمله اصفهان، سنندج، بندرعباس و کرمانشاه به مدت دو روز (یکم و دوم تیرماه) در تالار مرکزی رشت برگزار شد.

وی با بیان اینکه استاندار گیلان، فرماندار رشت و مدیران شهرستانی و استانی در افتتاحیه این رویداد ملی حضور داشتند، افزود: این مراسم نسبت به سال گذشته، با کیفیت بسیار بالایی برگزار شد و مشارکت و اقدامات شهرداری و دستگاه اجرایی شهرستان و استان به ویژه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بسیار خوب و رضایت‌بخش بود.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه حضور هنرمندان صنایع‌دستی به‌ویژه بانوان و مجموعه‌هایی که در این بخش خوراک فعالیت می‌کنند، در نمایشگاه دومین سالانه شهر خلاق رشت چشمگیر و قابل‌تقدیر بود، خاطرنشان کرد: جام شطرنج، کارگاه علمی تخصصی هم‌آفرینی و نشست رسانه‌ها در برندسازی شهری با حضور مدیران عامل مطبوعات کشور و شهرهای خلاق، در رشت با کیفیت بسیار خوبی برگزار شد.

واثق‌کارگرنیا با بیان اینکه شهرهای خلاق ایران از شرایط میزبانی و کیفیت برنامه‌های دومین سالانه شهر خلاق خوراک رشت ابراز رضایت کردند، تصریح کرد: دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو و نمایندگان آن در این مراسم حضور نداشتند و معاونان وزیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و برخی میهمانان به دلیل تأخیر چندساعته پرواز تهران-رشت در دوسالانه شهر خلاق خوراک حاضر نشدند که معتقد هستیم حضور این میهمانان می‌توانست سطح کیفی مراسم را تا حد قابل توجهی افزایش دهد.

وی اضافه کرد: انتظار داشتیم این مراسم از سوی رسانه ملی در قالب یک برنامه مستند پوشش داده شود تا ظرفیت‌های گردشگری شهر رشت در بخش خلاق خوراک و صنایع‌دستی در ایران و سایر شهرهای جهان انعکاس و بازتاب بیشتری پیدا کند، اما انتظارات ما در این بخش محقق نشد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: تمام نهادها و دستگاه اجرایی باید برای اعتلای نام شهر رشت مرکز استان گیلان تلاش کنند، زیرا برگزاری چنین رویدادهایی موجب معرفی بیشتر ظرفیت‌های گردشگری رشت و رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی جوانان این شهر می‌شود.

به گزارش ایمنا، بیستم آذرماه ۱۳۹۴ شهر رشت مرکز استان گیلان، به‌طور رسمی از سوی سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی یونسکو به عنوان «شهر خلاق خوراک‌شناسی» انتخاب و در فهرست شبکه شهرهای خلاق یونسکو ثبت شد.

کد خبر 672754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.