تصویب طرح پیاده‌راه هسته مرکزی شهر حدفاصل خیابان محسنی تا میدان شورا

رئیس شورای اسلامی شهر اراک گفت: اجرای طرح پیاده‌راه در هسته مرکزی شهر در راستای کاهش آلودگی هوا و آلودگی صوتی ناشی از تردد خودروها، به‌طور حتم بسیار تأثیرگذار خواهد بود که این مهم باید از سوی رسانه‌ها فرهنگ‌سازی شود.

به گزارش ایمنا، پیمان عین‌القضاتی به همراه امیر هادی فرماندار اراک طی بازدید میدانی از محل اجرای پروژه پیاده‌راه در هسته مرکزی شهر اظهار کرد: با توجه به معضل ترافیک، هسته مرکزی شهر اراک به‌ویژه در محدوده بازار از ابتدای خیابان محسنی تا میدان شورا از مباحث اولویت‌دار بود که در شورای اسلامی مورد بحث و مطالعه قرار گرفت و مشاور طرح نیز روش‌های مختلفی را مدل‌سازی کرد.

وی افزود: اجرای طرح پیاده‌راه در شهر اراک چند سالی است به دلیل وضعیت آلودگی هوا و کنترل ترافیک این کلان‌شهر مورد تاکید مدیران شهری بوده و به لحاظ دارا بودن بافت تاریخی، فرهنگی و حفظ این هویت شهری در مرکز شهر، ایجاد پیاده‌راه از اولویت‌های مهم ما است.

رئیس شورای اسلامی شهر اراک خاطرنشان کرد: اجرای طرح پیاده‌راه در هسته مرکزی شهر در راستای کاهش آلودگی هوا و آلودگی صوتی ناشی از تردد خودروها به‌طور حتم بسیار تأثیرگذار خواهد بود که این مهم باید از سوی رسانه‌ها فرهنگ‌سازی شود.

عین‌القضاتی با بیان اینکه توجه به عابر پیاده و ایجاد پیاده‌راه‌ها در طراحی‌های شهری باید مورد توجه ویژه قرار گیرد، اضافه کرد: در پیاده‌راه‌ها، جاذبه‌هایی همچون المان‌ها، برگزاری آئین‌های سنتی و مذهبی، برگزاری برنامه‌های هنری که برگرفته از فرهنگ و آداب رسوم مردم است را می‌توان اجرا کرد و این مهم باید مورد توجه نهادهای متولی از جمله شهرداری و میراث فرهنگی باشد تا شاهد افزایش نشاط اجتماعی شهروندان باشیم.

کد خبر 672657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.