جزئیات مصرف برق در اصفهان اعلام شد / لزوم صرفه‌جویی در ساعات پیک

سخنگوی صنعت برق استان اصفهان گفت: ساعت ۲۰:۲۷ نوزدهم تیرماه، تولید برق در منطقه اصفهان ۴۶۵۸ مگاوات بود و ۶۰۸ مگاوات از شبکه سراسری برق وارد مدار شد، کل مصرف برق نیز ۵۲۶۶ مگاوات و مصرف بدون صنایع نیز ۴۱۷۱ مگاوات اعلام شد.

محمدرضا نوحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: دوره اول مدیریت بار مصرف برق از پانزدهم خرداد تا پانزدهم تیرماه اجرا شد و به واسطه آن صنایع باید به میزان چهار هزار مگاوات به شبکه سراسری برق کمک می‌کردند و این موضوع به‌خوبی طی شد، در نتیجه اجرای این سیاست هیچ‌گونه خاموشی در بخش خانگی سراسر کشور ایجاد نشد.

وی افزود: مشترکان صنعتی باید به میزان شش هزار مگاوات در دوره دوم مدیریت بار در کشور که از پانزدهم تیرماه آغاز شده است و تا پانزدهم مردادماه ادامه دارد، به شبکه سراسری کمک کنند. در واقع صنایع با کاهش این میزان انرژی باعث می‌شوند تا در بازه یک ماهه نیز خاموشی در بخش خانگی ایجاد نشود.

سخنگوی صنعت برق استان اصفهان با بیان اینکه وزارت نیرو پاداش‌هایی را برای مشترکان خانگی در نظر گرفته است، گفت: از میزان صفر تا ۱۵۰ کیلووات ساعت به میزان هر یک کیلووات ساعت صرفه‌جویی انرژی مشترکان نسبت به مدت مشابه سال گذشته آن‌ها، دو هزار تومان و بین ۱۵۰ تا ۳۰۰ کیلووات و به ازای هر کیلووات کاهش مصرف ۱۵۰۰ تومان، پاداش صرفه‌جویی دریافت می‌کنند.

نوحی ادامه داد: همچنین مشترکانی که بین ۳۰۰ تا ۴۵۰ کیلووات ساعت مصرف داشته باشند، به ازای هر کیلووات کاهش مصرف، هزار تومان پاداش صرفه‌جویی و در نهایت مشترکانی که بین ۴۵۰ تا ۷۰۰ کیلووات ساعت برق مصرف کنند، به ازای هر کیلووات صرفه‌جویی ۵۰۰ تومان پاداش صرفه‌جویی دریافت خواهند کرد که این پاداش‌ها در قبض خردادماه مشترکان نیز اعمال شده است.

وی با بیان اینکه در بازه بین پانزدهم تیر تا پانزدهم مردادماه، مشترکان اداری در ساعات اداری ۴۰ درصد و در در ساعات غیراداری باید ۷۰ درصد صرفه‌جویی کنند، گفت: در صورتی که مشترکان اداری الگوی مصرف را رعایت نکنند، در مرحله اول اخطار دریافت می‌کنند و در مرحله دوم برق این ادارات قطع خواهد شد.

برق بعضی ادارات استان اصفهان به دلیل رعایت نکردن الگوی مصرف قطع شد

سخنگوی صنعت برق استان اصفهان تاکید کرد: در هفته‌های گذشته برق برخی ادارات استان اصفهان به دلیل رعایت نکردن الگوی مصرف قطع شد که بیشترین قطعی برق مربوط به بانک‌های استان بود.

نوحی اظهار کرد: از تمام هم‌وطنان خواهشمندیم با توجه به افزایش درجه دمای هوا در هفته‌های آتی و برای جلوگیری از دریافت قبوض سنگین، با راهکارهایی ساده مانند استفاده نکردن از وسایل برقی پرمصرف و غیرضروری در بازه ساعت ۱۱ تا ۱۷ و از ساعت ۲۰ تا ۲۳ مصرف برق خود را مدیریت کنند.

وی ادامه داد: تنظیم کولرهای آبی روی دور کند، تنظیم دمای کولرهای گازی روی دمای ۲۴ درجه، استفاده از وسایل پرمصرف بعد از ۱۱ شب، از جمله راهکارهایی است که علاوه بر دریافت پاداش و صرفه‌جویی در مصرف برق، می‌تواند قیمت برق محاسبه شده را برای مشترکان کاهش دهد.

مشترکان خانگی خط قرمز وزارت نیرو هستند

سخنگوی صنعت برق استان اصفهان با بیان اینکه بار شبکه برق سراسر کشور در روز دوشنبه نوزدهم تیرماه از میزان ۷۰ هزار مگاوات عبور کرد، گفت: صنعت برق یک رکورد تازه را برای خود ثبت کرد که اگر مشترکان اداری و خانگی همکاری لازم را با صنعت برق داشته باشند، می‌توان بدون خاموشی از تابستان امسال نیز عبور کرد. این در حالی است که مشترکان خانگی خط قرمز وزارت نیرو هستند و هیچ‌گونه برنامه خاموشی برای آن‌ها در نظر گرفته نشده است.

به گزارش ایمنا، طی سه روز گذشته مصرف برق به شکل چشمگیری افزایش پیدا کرده و موجب ثبت رکوردهای بی سابقه در این صنعت شده است. ساعت ۲۰:۲۷ نوزدهم تیرماه، تولید برق در منطقه اصفهان ۴۶۵۸ مگاوات بوده و ۶۰۸ مگاوات از شبکه سراسری برق وارد مدار شد، کل مصرف برق نیز ۵۲۶۶ مگاوات و مصرف بدون صنایع نیز ۴۱۷۱ مگاوات اعلام شد.

در ساعت ۱۰:۵۴ روز گذشته، نوزدهم تیرماه نیز تولید برق ۴۷۴۵ مگاوات بود که ۷۶۲ مگاوات از شبکه سراسری وارد منطقه اصفهان شد. مصرف کل نیز ۵۵۰۷ مگاوات بوده است.

همچنین مصطفی رجبی‌مشهدی، سخنگوی صنعت برق کشور نیز در خصوص شکستن رکورد مصرف برق برای سومین روز متوالی اظهار کرد: بیشترین تقاضای مصرف برق ثبت شده در سال گذشته ۶۹ هزار و ۴۵۸ مگاوات بود که بیست‌وپنجم مردادماه ۱۴۰۱ ثبت شده بود، این میزان در مقایسه با آخرین رکورد امسال رشد ۴.۳ درصدی را نشان می‌دهد.

وی افزود: شبکه سراسری برق کشور پایدار است و تمام همکاران صنعت برق در بخش‌های تولید نیروگاهی انتقال و توزیع، مشغول خدمت‌رسانی به‌منظور تأمین و تحویل برق مطمئن به همه مشترکان هستند.

سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه امروز رکورد اوج بار شکل گرفته است، گفت: حد نصاب میزان مصرف برق کشور روز گذشته _دوشنبه نوزدهم تیرماه_ برای سومین روز متوالی شکسته شد و به ۷۲ هزار و ۴۸۵ مگاوات رسید.

کد خبر 672607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.