توجه به حوزه گردشگری از اولویت‌های استان است/ بهره‌برداری از هتل چهارباغ تا چند ماه آینده

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان گفت: در حال حاضر ۲۵ طرح توسعه و ساخت هتل در دست اجرا داریم و در این راستا هتل چهارباغ تا چند ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمیدرضا محققیان امروز_ دوشنبه نوزدهم تیرماه_ در آئین اختتامیه سیزدهمین ایده‌کاپ گردشگری با عنوان «شهرت رو پر از گردشگر کن» اظهار کرد: در قرآن کریم پروردگار به انسان‌ها دستور داده است که در زمین گردش کنید.

وی با بیان اینکه همه کشورها به حوزه گردشگری به دلیل درآمدزایی و اشتغال‌زایی این بخش، توجه ویژه دارند، افزود: ساماندهی تعطیلات در دنیا موضوع بسیار مهمی است که دولت‌ها به آن توجه دارند که تا مردم به بهترین شکل از این حوزه، درآمد و اشتغال‌زایی آن استفاده کنند.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان تصریح کرد: مقام معظم رهبری توجه به توسعه صنعت گردشگری و ترویج صنایع دستی را در برنامه هفتم توسعه مورد تاکید قرار داده‌اند، بر این اساس توجه به گردشگری در استان از اولویت‌های اصلی محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ۲۴ سال پیش فقط سه دفتر خدمات مسافربری در اصفهان داشتیم، اما اکنون به ۲۸۰ دفتر رسیده است، در اوایل انقلاب بیشتر از ۳۵ هتل نداشتیم، ولی اکنون همه زیرساخت‌ها در این بخش بالغ بر ۹۰۰ مورد است.

محققیان اظهار کرد: اکنون ۲۵ طرح توسعه و ساخت هتل در دست اجرا داریم و در این راستا هتل چهارباغ تا چند ماه آینده به بهره برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه رونق حوزه گردشگری نیاز به بسیج عمومی دارد، تاکید کرد: بخش دولتی سیاست‌گذاری‌ها در این حوزه را انجام می‌دهد، اما کار اصلی بر عهده بخش خصوصی است، در این راستا هم اکنون حوزه گردشگری اصفهان با کمک شهرداری، شورای شهر، اتاق بازرگانی و ایده پردازان رشد پیدا خواهد کرد.

به گزارش ایمنا، در آئین اختتامیه سیزدهمین ایده‌کاپ گردشگری با عنوان «شهرت رو پر از گردشگر کن» ایده‌های برتر در دو بخش دانش آموزی و شهروندی معرفی و تقدیر شد.

کد خبر 672601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.