شهر نیازمند زیرساخت‌های تفریحی است/ حمایت شهرداری قم از اقدامات فرهنگی

شهردار قم با اشاره به پشتیبانی شهرداری از اقدامات فرهنگی، گفت: وجود تفریحات لازم در هر شهری یک نیاز واقعی و مطالبه همه شهروندان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدمرتضی سقاییان‌نژاد در دیدار با سرتیپ دوم پاسدار محمدرضا میرحیدری فرمانده انتظامی استان قم با اشاره به اینکه مسئله نخست شهرداری، موضوع خدمت به مردم است اظهار کرد: شهرداری، ارگانی خدماتی و فرهنگی و اجتماعی است و یک سازمان سیاسی نیست.

وی با اشاره به اینکه شهرداری باید بر خدمت به مردم متمرکز شود، افزود: از طرفی وجود نماینده از ۱۲۰ کشور جهان و میلیون‌ها زائر موجب می‌شود ارائه خدمات رفاهی در شأن شهر قم، مسئله‌ای مهم و ضروری باشد.

شهردار قم به برخی انتقادات نسبت به شهرداری درباره گسترش اماکن تفریحی و بوستان‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: در عرصه فرهنگی وظایف خود را با هماهنگی قرارگاه فرهنگی و اجتماعی ۱۹ دی انجام می‌دهیم.

سقائیان نژاد با اشاره به اینکه شهرداری قم پشتیبان اقدامات فرهنگی مؤثر از سوی دستگاه‌های متولی است اضافه کرد: نباید گمان کنیم که شهرداری مسئول ناهنجاری‌های فرهنگی جامعه است. این چالش‌ها وجود دارد و گسترش فضاهای شهری تنها موجب بروز آن شده است.

وی ادامه داد: توسعه شهر قم نیازمند خرد جمعی و همراهی و هم‌افزایی میان دستگاه‌های متولی است.

شهردار قم تصریح کرد: اگر قرار باشد هر دستگاهی بر اساس سلایق شخصی عمل کند، نمی‌توانیم نتیجه مطلوبی انتظار داشته باشیم بلکه باید تمام توان‌ها را در خدمت به مردم متمرکز کنیم.

سقائیان نژاد با اشاره به اهمیت تعامل شهرداری و نیروی انتظامی به‌ویژه در حیطه ترافیک، گفت: تصمیمات دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه در مناسبت‌ها و حضور میلیونی زائران به قم باید به‌گونه‌ای باشد که ازنظر ترافیکی و خدماتی، بار همه مسئولیت‌ها تنها بر عهده پلیس و شهرداری و مدیریت ترافیک نباشد و همه باید پاسخگو باشند.

پیشرفت شهر قم زبانزد است / تاکید بر همدلی میان شهرداری و نیروی انتظامی

سرتیپ دوم پاسدار محمدرضا میرحیدری، فرمانده انتظامی استان قم نیز تاکید کرد: تلاش شهرداری قم در حیطه توسعه و پیشرفت این شهر زبانزد است و تغییرات مثبت محسوسی دیده می‌شود.

وی با بیان اینکه چند سال از این شهر دور بوده و تغییرات مثبتی در دیدار مجدد شهر دیده است، اضافه کرد: تلاش‌های شهرداری قم زبانزد بوده و خدمات موجب رضایت مردم شده است.

فرمانده انتظامی استان قم با اشاره به جایگاه شهر قم، ادامه داد: پیشرفت‌های چشمگیر این شهر در عرصه عمرانی و فضای سبز برای نظام افتخار محسوب می‌شود.

میرحیدری تاکید کرد: در شهر قم همدلی میان شهرداری و فرماندهی انتظامی بسیار محسوس است و همه نسبت به امنیت این شهر حساس هستند.

وی گفت: ایجاد امکانات تفریحی و سرگرمی برای جوانان در قم که در سال‌های اخیر بیشتر مدنظر قرار گرفته و یک رویکرد مثبت است که در کنار برنامه‌ریزی برای حفظ امنیت عمومی، کامل می‌شود.

فرمانده انتظامی استان قم با اشاره به مزایای شکل‌گیری پلیس تخصصی، اضافه کرد: افزایش دیدارهای مردمی و رویکرد محله محوری از دیگر برنامه‌های نیروی انتظامی در قم است.

میرحیدری افزود: در حوزه ترافیکی نیز چشم‌اندازهای خوبی در گسترش تعاملات میان پلیس و شهرداری وجود دارد که موجب خدمت بهتر به شهروندان و زائران خواهد شد.

وی گفت: ایجاد امنیت در پارک‌ها بوستان‌ها و مقابله با ناهنجاری‌ها و ایجاد رفاه برای خانواده‌ها از اولویت‌های مهم همکاری میان پلیس و شهرداری است و خدا را شکر می‌کنیم اراده قوی در شهر قم برای رفع معضلات و مشکلات وجود دارد.

کد خبر 672550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.