برنامه‌ریزی به منظور مرمت مسجد تاریخی کازرونی اصفهان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان از برنامه ریزی به منظور آغاز عملیات مرمت مسجد تاریخی کازرونی با همکاری معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان، علیرضا ایزدی اظهار کرد: متأسفانه طی سالهای گذشته این مسجد تاریخی و معروف در اصفهان دچار آسیب‌هایی شده است که با توجه به بررسی‌های کارشناسان این اداره کل و همچنین انجام برنامه‌ریزی‌های لازم امید می‌رود تا به زودی عملیات مرمت این مسجد تاریخی آغاز شود.

وی دامه داد: خوشبختانه با توجه به همکاری‌های مشترک این اداره کل با شهرداری اصفهان و انجام عملیات‌های مرمتی مشترک با معاونت محترم شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان، این عملیات مرمت نیز با همکاری و همیاری این حوزه انجام خواهد شد.

مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان افزود: مسجد کازرونی اصفهان از معماری زیبا و کم نظیری برخوردار است که می‌توان از چرخش هنرمندان به سمت قبله، دالان، حیاط، ایوان‌های زیبا، محراب نفیس، کتیبه‌های معرق، طاق‌های آجری بسیار زیبا، طاق نماهای نفیس معرق و معقلی و همچنین حوض خانه منحصر به فرد در این بنای تاریخی نام برد.

کد خبر 672548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.