وضعیت بورس امروز/ سومین روز ریزش شاخص کل!

بازار سرمایه امروز برای سومین روز معاملاتی سرخ‌پوش بود و در پایان معاملات شاخص کل با کاهش ۱۷ هزار و ۸۳۳ واحدی به دو میلیون و ۱۵۸ هزار و ۵۲۸ رسید؛ نمادهای "میدکو"،"وبملت" و "کگل" بیشترین تأثیر منفی را در معاملات امروز بر جای گذاشتند. وبملت نیز در راس خروج پول قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار سرمایه امروز برای سومین روز معاملاتی سرخ‌پوش بود و در پایان معاملات شاخص کل با کاهش ۱۷ هزار و ۸۳۳ واحدی به دو میلیون و ۱۵۸ هزار و ۵۲۸ رسید؛ نمادهای "میدکو"با ۱۰۶۷ و احد، "وبملت" با ۸۹۴ و احد و "کگل" با ۸۰۹ واحد بیشترین تأثیر منفی را در معاملات امروز بر جای گذاشتند.

شاخص کل هم‌وزن امروز با کاهش ۹ هزار و ۹۶۵ و احدی به عدد ۷۶۰ هزار و ۸۵۷ رسید. ارزش معاملات بورس در محدوده شش هزار و ۴۹۹ میلیارد تومان بود که این نتیجه، حاصل ۴۷۱ هزار معامله و خریدوفروش بیش از ۹ میلیارد برگه سهم است، همچنین ارزش بازار به میزان هفت میلیون و ۸۶۵ هزار میلیارد تومان بود.

فرابورس امروز با کاهش ۲۶۹ و احدی، مقدار شاخص را روی عدد ۲۸ هزار و ۲۰ تثبیت کرد، در این بازار نمادهای "هرمز"، "وسپهر" و "آریا" بیشترین تأثیر منفی را در بازار بر جای گذاشتند. ارزش بازار اول و دوم به مقدار یک میلیون و ۵۱۲ هزار میلیارد تومان و ارزش بازار پایه به مقدار ۵۰۷ هزار میلیارد تومان رسید، معامله‌گران بیش از ۹ میلیارد سهام و حق تقدم در قالب ۳۶۱ هزار معامله به ارزش ۲۵۵ هزار و ۳۷۰ میلیارد تومان معامله کردند.

حجم و ارزش معاملات

حجم معاملات در بازار بورس: ۹ میلیارد ۲۶۶ میلیون سهام و سایر اوراق مالی

حجم معاملات در بازار فرابورس: ۹ میلیارد ۴۹۷ میلیون سهام، حق تقدم و سایر اوراق مالی

ارزش معاملات در بازار بورس: شش هزار و ۴۹۹ میلیارد تومان

ارزش معاملات در بازار فرابورس: ۲۵۵ هزار و ۳۷۰ میلیارد تومان

بیشترین ارزش و بیشترین حجم معامله

بیشترین ارزش معامله: افران، کیان، وبملت

بیشترین حجم معامله: وبملت، دانا، شستا

بیشترین افزایش قیمت و بیشترین کاهش قیمت

بیشترین افزایش قیمت: دانا، ساراب، ددام

بیشترین کاهش قیمت: وبهمن، ولملت، سیمرغ

ورود و خروج پول حقیقی

میزان خروج پول حقیقی: ۸۶۵ میلیارد تومان

۳ نماد با بیشترین ورود پول حقیقی: دانا، فولای، خزامیا.

۳ نماد با بیشترین خروج پول حقیقی: وبملت، فارس، سیلام.

سرانه خرید و فروش‌

سرانه خرید: ۲۲.۵ میلیون تومان

سرانه فروش: ۲۸ میلیون تومان

تعداد نمادهای مثبت و منفی

بورس امروز دارای ۷۸ نماد مثبت و ۳۲۶ نماد منفی و فرابورس دارای ۱۳۹ نماد مثبت و ۲۴۷ نماد منفی بود.

اخبار مهم

کاهش ارزش سهام عدالت

در پایان معاملات امروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت به ۱۵ میلیون و ۵۸۰ هزار و ۷۳ تومان رسید که نسبت به روز معاملاتی گذشته ۷۰ هزار و ۸۲۳ تومان معادل ۰.۴ درصد کاهش یافت. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۹ میلیون و ۳۴۸ هزار و ۴۳ تومان رسیده است.

شرکت فصبا آماده عرضه اولیه شده است

شرکت صبا فولاد خلیج فارس پس از احراز کلیه شرایط پذیرش از ۲۳ آذر با نماد "فصبا" در گروه فلزات اساسی به عنوان صد و هشتاد و سومین شرکت در بازار دوم فرابورس درج شد تا در صف عرضه اولیه ۱۵ درصدی سهام بایستد.

تکیمیا فردا بازگشایی می‌شود

با توجه به گشایش نماد معاملاتی شرکت تأمین سرمایه کیمیا (تکیمیا ۱) در روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۴/۱۹ در تابلو زرد بازار پایه فرابورس ایران، خواهشمند است سهامداران محترم نسبت به تعیین کارگزار ناظر اقدام نمایند.

کد خبر 672544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسابگر IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    3 0
    سلام. آقایان محترم چرا علت اینهمه سقوط بورس را عنوان نمیشه تا مشگلات سرخپوشان بورس حل بشود. مطالب شما را همه به چشم میبینیم. علت را بر همه آشکار کنید.