زائران عتبات عالیات دریافت یا تمدید گذرنامه را به ساعت‌های پایانی سفر موکول نکنند

رئیس اداره مهاجرت و گذرنامه فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به الزام داشتن گذرنامه جهت خروج از کشور، گفت: زائران عتبات عالیات که تاکنون اقدام به دریافت یا تمدید گذرنامه خود اقدام نکرده‌اند، این موضوع را به ساعت‌های پایانی قبل از سفر موکول نکنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ نعمت‌الله طاهرپور امروز _دوشنبه هجدهم تیرماه_ در یک گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با اشاره به تعداد زیاد مشتاقان سفر به عتبات عالیات استان به ویژه در ایام محرم و صفر و اربعین حسینی، لازمه سفر به خارج از کشور به ویژه سفرهای زیارتی را داشتن گذرنامه به عنوان یک سند هویت بین‌المللی دانست و اظهار کرد: شهروندانی که قصد سفر در این ایام را دارند باید نسبت به مشخص کردن وضعیت گذرنامه خود اقدام کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه در زمان سفر گذرنامه باید بالای شش ماه اعتبار داشته باشد، افراد متقاضی به زمان سفر خود توجه داشته باشند و چنانچه می‌دانند در طول سفر از این اعتبار کم خواهد شد از هم اکنون اقدامات لازم را در این خصوص انجام دهند.

رئیس اداره مهاجرت و گذرنامه فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: افرادی که گذرنامه آن‌ها اعتبار دارد از وجود یا نبود گذرنامه و سلامت فیزیکی آن اطمینان حاصل کنند؛ چراکه گذرنامه‌هایی که مخدوش باشد قابلیت بهره‌برداری نداشته و باید نسبت به تعویض آن‌ها اقدام کرد.

وی ادامه داد: با توجه به تجربیات سال‌های گذشته که شاهد این مسئله بوده‌ایم، گاهی متقاضیان مسائل و ملاحظات مطرح شده را رعایت نکرده و همین موضوع باعث سردرگمی افراد و تراکم زیادی در مراکز صدور گذرنامه شده است؛ لذا برای اینکه امسال به این مشکلات مواجه نشویم و متقاضیان با چالش روبه‌رو نشوند و از طرفی بتوانیم خدمات بهتر و مطلوب‌تری به افراد ارائه کنیم، لازم است که زائرانی که قصد سفر به عتبات عالیات را دارند این نکات را مدنظر قرار دهند.

سرهنگ طاهرپور با اشاره به شرایط جدیدی که برای سفرهای زیارتی خارج از کشور در نظر گرفته شده است، گفت: امسال در فراجا هماهنگی‌هایی را با دولت عراق برای تنظیم یک سند مسافرتی زیارتی به عنوان پروانه گذر زیارتی انجام داده‌اند که برتری و مزیت این پروانه نسبت به گذرنامه‌های رسمی را می‌توان قیمت پایین‌تر و صدور سریع‌تر آن دانست که به محض اجرایی شدن از طریق پلیس اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: به شهروندان توصیه می‌کنیم از اکنون برای دریافت یا تمدید گذرنامه خود اقدام کنند و این موضوع را به ساعت‌های پایانی قبل از سفر موکول نکنند، همچنین افرادی که متقاضی سفر بوده و مشمول دریافت کارت ملی هستند، چنانچه تاکنون کارت ملی خود را دریافت نکرده‌اند هرچه سریع‌تر با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت این موضوع را پیگیری کنند. متقاضیانی که کارت پایان خدمت آن‌ها قدیمی است نسبت به تعویض کارت پایان خدمت خود و دریافت کارت پایان خدمت هوشمند اقدام کرده تا در زمان صدور گذرنامه با مشکل مواجه نشوند.

کد خبر 672537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.