اولین کنفرانس ملی کاربرد هوش مصنوعی در کاهش تصادفات برگزار می‌شود

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان از برگزاری اولین کنفرانس ملی کاربرد هوش مصنوعی در کاهش تصادفات با مشارکت این پلیس و دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

سرهنگ محمدرضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به مزیت‌های زیادی که هوش مصنوعی در زندگی بشر دارد و اکثر کشورهای پیشرفته دنیا در حال استفاده از آن برای پیشبرد امور خود هستند، می‌طلبد که ما نیز به سمت و سوی به‌کارگیری از این علم در مأموریت‌های خود پیش برویم.

وی افزود: به همین منظور امروز جلسه‌ای با رئیس دانشکده رایانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد و عضو کنسرسیوم هوش مصنوعی کشور در سالن اجتماعات پلیس راهور استان اصفهان برگزار و در خصوص برگزاری اولین کنفرانس ملی کاربرد هوش مصنوعی در پلیس راهور و راه و همچنین استفاده از آن در زمینه کاهش تصادفات بحث و تبادل نظر شد.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان هدف از برگزاری این کنفرانس را استفاده از نظرات و ایده‌های کارشناسان و صاحب نظران در این خصوص دانست و تصریح کرد: پس از اعلام رسمی برگزاری کنفرانس طی فراخوانی مقالات علمی با موضوع کاربرد هوش مصنوعی در زمینه کاهش تصادفات را دریافت کرده و به بهترین ایده، طرح و مقاله جوایزی را اعطا می‌کنیم.

وی گفت: دنیا با سرعت و شتاب بیشتری به سمت استفاده از علوم جدید در زندگی بشر می‌رود و ما هم باید از این قافله عقب نمانده و برای اینکه بتوانیم خدمت‌رسانی بهتری به شهروندان داشته باشیم ناگزیر هستیم که به سمت استفاده از این علوم برویم و همگام با پیشرفت‌های جهان پیش برویم.

سرهنگ محمدی با بیان اینکه ایده‌های مطرح شده در این کنفرانس بر اساس نیازمندی‌های پلیس اولویت‌بندی می‌شود، خاطرنشان کرد: از ابزار هوش مصنوعی می‌توانیم در زمینه جرم‌شناسی و پیش‌بینی جرم، کمک تصمیم‌گیر پلیس، کنترل و تصویربرداری هوشمند ترافیک، آنالیز اطلاعات، پاسخگویی تلفنی هوشمند و رفتارشناسی مجرم استفاده کنیم.

کد خبر 672529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.