هوشمندسازی، مهمترین عرصه همکاری مشترک اصفهان با مالزی است

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان گفت: شهرداری این کلانشهر خواستار تقویت زیرساخت‌های لازم هوشمندسازی و الکترونیکی‌سازی برای ارتقای کیفیت زندگی شهروندان در سایه ارتباطات با کشور مالزی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدعلی معرک‌نژاد امروز _دوشنبه نوزدهم تیرماه_ در جلسه دیدار سفیر مالزی با شهردار اصفهان، با اشاره به ضرورت فعال کردن بندهای تفاهم‌نامه خواهرخواندگی اصفهان و کوالالامپور اظهار کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه می‌توان برنامه‌های مهم و شاخص را به صورت اجرایی و عملیاتی برنامه‌ریزی کرد.

وی افزود: پایداری روابط بین دو کشور مسلمان «ایران و مالزی» و دو شهر دوست «اصفهان و کوالالامپور» در طول تاریخ، به پایداری و تعامل و ارتباط بین مردم دو شهر بستگی دارد، از این جهت باید در زمینه ارتباطات میان مردم دو شهر و تمرکز بر حوزه گردشگری نیز بیش از پیش همکاری داشته باشیم.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان تصریح کرد: برگزاری هفته فرهنگی کوالالامپور در شهر اصفهان، همچنین هفته فرهنگی اصفهان در شهر کوالالامپور می‌تواند از جمله نقاط و اهداف برای کمک به این مهم باشد.

وی خاطرنشان کرد: از دیگر عرصه‌هایی که می‌تواند به تقویت روابط و مراودات میان اصفهان و کوالالامپور کمک کند، ایجاد زمینه آشنایی تورلیدرها، آژانس‌های مسافرتی و فعالان حوزه گردشگری با ظرفیت‌های مشترک اصفهان و کوالالامپور است که از جمله پیشنهادها برای پایداری تعاملات در مراحلی بعدی است.

معرک‌نژاد گفت: در دوره جدید مدیریت شهری اصفهان، شعار «اصفهان من، شهر زندگی» انتخاب شده است، چراکه اعتقاد داریم اصفهان در طول ادوار مختلف، شهری متعالی و مناسب برای زندگی بوده است اما امروزه با توجه به شرایط و اقتضائات دنیا، کشور ایران و شهر اصفهان، باید تغییر و تحول پیدا کند تا برای زیست مناسب‌تر باشد.

وی افزود: در این دوره مدیریت شهری، یکی از ابزارهای حائز اهمیت که می‌تواند به ارتقای کیفیت زندگی شهروندان کمک کند، توجه به مسائلی همچون فناوری اطلاعات، الکترونیکی‌سازی، هوشمندسازی و به‌کارگیری ابزارهای دیجیتال است.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان ادامه داد: شهر مالزی در این زمینه سوابق عملیاتی بسیار خوب و ارزنده‌ای داشته است که می‌تواند به شایستگی در این زمینه به شهر اصفهان به عنوان شهر خواهرخوانده کوالالامپور کمک بسیاری کند.

وی با تاکید بر ضرورت افزایش ارتباطات و تعاملات میان اصفهان و مالزی در زمینه‌های یادشده، ادامه داد: شهرداری اصفهان خواستار تقویت زیرساخت‌های لازم هوشمندسازی، الکترونیکی‌سازی، همچنین ابزارهای دیجیتال برای ارائه خدمات باکیفیت‌تر به‌صورت غیرحضوری، عرصه‌های مختلف مانند حمل‌ونقل عمومی و موضوعات نظارتی ترافیکی در سایه ارتباطات اصفهان با مالزی برای ارتقای کیفیت زندگی شهروندان است.

کد خبر 672520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.