روزانه ۳۰ مورد آزمون آسفالت، بتن و خاک بررسی می‌شود

رئیس اداره آزمایشگاه معاونت عمران شهری شهرداری اصفهان گفت: برای بررسی کیفیت اجرای پروژه های عمرانی، روزانه ۳۰ مورد آزمون آسفالت، بتن و خاک بررسی می‌شود.

سیدرضا موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به پروژه‌های بزرگ و شاخص و پروژه‌های منطقه‌ای، عملیات بتن‌ریزی، عملیات آسفالت، شامل آسفالت معابر اصلی و فرعی و حتی لکه‌گیری‌ها اظهار کرد: این عملیات‌ها قبل از اجرا توسط کارشناسان آزمایشگاه فنی مکانیک خاک و بتن معاونت عمران شهری مورد بررسی قرار می‌گیرد و پس از تأیید کیفیت، اجرا می‌شود.

وی افزود: آزمایشگاه فنی مکانیک خاک و بتن شهرداری اصفهان به‌عنوان بازوی کنترل کیفیت، نقش تعیین‌کننده‌ای در روند نظارت و اجرای پروژه‌های عمرانی در سطح شهر دارد.

رئیس اداره آزمایشگاه معاونت عمران شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: حدود ۱۵۰ تجهیز در آزمایشگاه برای انجام آزمون‌های مختلف در بخش‌های اجرایی شامل نمونه‌گیری، انجام آزمون و ارسال نتایج، موجود است.

وی ادامه داد: درخواست‌هایی در قالب سفارش در ارتباط با انجام عملیات مختلف و نمونه‌گیری مصالح، ۲۴ ساعت قبل از اجرا، از طرف ناظران و مشاوران پروژه‌ها به آزمایشگاه ارسال و با توجه به تاریخ و نوع آزمایش و زمان آن، برنامه‌ریزی لازم انجام و گروه‌های عملیاتی برای دریافت نمونه‌ها به پروژه‌ها اعزام می‌شود، پس از آن با انجام آزمایش‌های لازم، نتایج آزمون به واحد درخواست‌کننده ارسال می‌شود.

موسوی با بیان اینکه انواع آزمایش‌هایی که از لحاظ بررسی و کنترل کیفیت در محل آزمایشگاه یا در محل پروژه انجام می‌شود، گفت: این آزمایش‌ها شامل انجام آزمون در زمینه‌های بتن و انواع ملات، آزمایش‌های متعدد در زمینه خاک و لایه‌های مختلف زیرسازی، آسفالت و روسازی راه، کنترل وضعیت تولیدات معادن مختلف تولید مصالح، کنترل کیفی و کمی کارخانه‌های تولید آسفالت و بتن، آزمون‌های کنترل کیفیت مصالح مصرفی و کنترل کیفیت اجرا مانند بیس، ساب بیس و خاک مناسب از قبیل دانه‌بندی، تعیین حدود خمیری و روانی و تعیین تمیزی مصالح یا تعیین ارزش ماسه‌ای طبق استانداردهای لازم است.

رئیس اداره آزمایشگاه معاونت عمران شهری شهرداری اصفهان در تشریح آزمایش بارگذاری صفحه که یکی از آزمایش‌های رایج در این اداره است، گفت: این آزمایش طبق استاندارد ملی ایران INSO ۱۸۶۵۳ انجام می‌شود و هدف از تدوین این استاندارد، ارائه روش آزمون برای تعیین تغییر شکل و مشخصات مقاومت خاک با استفاده از آزمون بارگذاری صفحه است.

کد خبر 672490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.