پیگیر تقویت ارتباطات مشترک اصفهان و کوالالامپور هستیم / معماری اصفهان در دنیا زبانزد است

سفیر مالزی در ایران گفت: ارتباط ۲۶ ساله اصفهان و شهر کوالالامپور فراز و نشیب‌هایی داشته است، اما سعی داریم این ارتباطات را بیش از گذشته قوی‌ و باکیفیت‌ کنیم و در حوزه‌های مختلف هنر، فرهنگ، اقتصاد و تجارت نیز ارتباطاتی جدیدی را ایجاد کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، خیری عمر امروز _دوشنبه نوزدهم تیرماه‌_ در جلسه دیدار با شهردار اصفهان با اشاره به خواهرخواندگی دیرینه اصفهان و کوالالامپور اظهار کرد: همواره از زمان حضور به عنوان سفیر در ایران درصدد برقراری جلسه مشترک با شهرداری اصفهان به عنوان یکی از شهرهای مهم کشور و شهر خواهرخوانده ۲۶ ساله با کوالالامپور بودم.

وی افزود: ارتباط ۲۶ ساله اصفهان و شهر کوالالامپور فراز و نشیب‌هایی داشته است، اما سعی داریم این ارتباطات را بیش از گذشته قوی و باکیفیت کنیم و در حوزه‌های مختلف هنر، فرهنگ، اقتصاد و تجارت نیز ارتباطاتی جدیدی را برقرار کنیم.

سفیر مالزی در ایران ادامه داد: به‌تازگی تفاهم‌نامه‌ای در عرصه ورزشی و باشگاه‌های فوتبال بین شهر اصفهان و کوالالامپور امضا شده است که به‌زودی شاهد رویدادهای مشترکی در این عرصه خواهیم بود، اگرچه تیم ملی مالزی در جام جهانی حضور نداشت، اما شهروندان مالزیایی همواره از تیم ملی فوتبال ایران حمایت می‌کردند و انتظار صعود این تیم فوتبال را به مراحل داشتند.

خیری عمر تأکید کرد: سفارت مالزی می‌تواند در تقویت روابط خواهرخواندگی اصفهان و شهر کوالالامپور نقش اساسی و مهمی ایفا کند تا روابط و تعاملات به نقطه اوج خود بازگردد، لذا درصدد ایجاد این نقش اساسی به عنوان یک تسهیل‌گر خواهیم بود، افزایش تبادل و ارتباطات میان دو شهر چون رونق سفرهای بین اصفهان و کوالالامپور توسط شهروندان می‌تواند یکی از نقاط هدف باشد.

پیگیر تقویت ارتباطات مشترک اصفهان و کوالالامپور هستیم/ معماری اصفهان در دنیا زبانزد است

وی اظهار کرد: پرواز مستقیم تهران-کوالالامپور تا مدت‌ها قبل برقرار بود، اما امروز این موضوع متوقف شده است، در این راستا با توجه به اینکه اصفهان دارای فرودگاه بین‌المللی است، درصدد هستیم ایرلاین‌هایی را برای پرواز مستقیم اصفهان-کوالالامپور برقرار کنیم؛ این ظرفیت می‌تواند در جهت تحکیم و تقویت روابط مؤثر باشد.

سفیر مالزی در ایران خاطرنشان کرد: اصفهان در شهر کوالالامپور میان مردم بسیار شناخته شده است و المان‌های مختلفی از شهر اصفهان در کوالالامپور وجود دارد، همچنین موضوع ایجاد نمایشگاه یک موضوع دست به نقد برای تبادل اطلاعات و تقویت ارتباطات میان دو شهر کوالالامپور و اصفهان است.

وی خاطرنشان کرد: اطلاع دارم که نمایشگاه بین‌المللی اصفهان دارای یک تقویم منظم رویدادی و نمایشگاهی است که آن را به اطلاع تجار و مسئولان مالزی رسانده‌ایم، ما هم از سوی مالزی رویدادها و تقویم‌های برنامه‌ای خود را به اصفهان ارائه خواهیم داد تا هر دو شهر در جریان مراودات برنامه‌ای و رویدادی یکدیگر قرار گیرند.

خیری عمر تصریح کرد: در شهر کوالالامپور و متأثر از حضور غرفه ایرانیان، در نمایشگاه بزرگ حلال، محصولات ایرانی و اصفهانی را به‌خوبی مشاهده می‌کنیم و امروز علاقه‌مند هستیم که محصولات و فناوری‌های مالزی نیز در شهر اصفهان به نمایش گذاشته شود.

پیگیر تقویت ارتباطات مشترک اصفهان و کوالالامپور هستیم/ معماری اصفهان در دنیا زبانزد است

وی یادآور شد: معماری اسلامی اصفهان و اقدامات و مرمت‌های مساجد و ابنیه مختلف در شهرهای کوالالامپور و مالزی منحصربه‌فرد است، تجربه شهر اصفهان در معماری اسلامی بسیار حائز اهمیت است و می‌تواند یک برند جهانی برای شهر اصفهان باشد.

خیری عمر تأکید کرد: از پیشنهادهای شهرداری اصفهان برای تقویت ارتباطات و تعاملات میان اصفهان و شهر کوالالامپور استقبال می‌کنیم، در این راستا درصدد رفع مشکلات پیش‌ِرو برای تحقق این موضوع هستیم.

سفیر مالزی در ایران اظهار کرد: امروز به بخش‌هایی اشاره شد که در سایه تعاملات و ارتباطات می‌تواند به ارتقای کیفیت زندگی مردم اصفهان و کوالالامپور کمک کند، در این راستا اقداماتی را باید برنامه‌ریزی کرد که در عرصه دولت‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌های بخش خصوصی همچنین مشارکت‌های مردمی بتوان آن را انجام داد.

کد خبر 672467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.