محلات حاشیه‌ای و سکونتگاه‌های غیررسمی اولویت ستاد بازآفرینی است

مسئول ستاد بازآفرینی شهری شهرداری گلپایگان گفت: مناطق کاظم‌آباد، سارم‌آباد، جاده قدیم اصفهان، کوچه باغ و محله طاهر به عنوان محلات حاشیه‌ای و سکونتگاه‌های غیررسمی در اولویت ستاد بازآفرینی شهری گلپایگان است.

محمد صفایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در دهمین جلسه ستاد بازآفرینی شهری مقرر شد شهرهای گلپایگان، گوگد و گلشهر مناطق ناکارآمد شهری را که در اولویت قرار دارد مشخص و به ستاد بازآفرینی استان اصفهان اعلام کنند.

وی افزود: شهرداری گلپایگان، مناطق کاظم‌آباد، سارم‌آباد، جاده قدیم اصفهان، کوچه باغ و محله طاهر را به عنوان محلات حاشیه‌ای و سکونتگاه‌های غیر رسمی در اولویت ستاد بازآفرینی شهری گلپایگان قرار دادند و پروژه احداث پارک و سرای محله و فضای بازی کودکان تعریف و اکنون در دست اجرا است.

مسئول ستاد بازآفرینی شهری شهرداری گلپایگان با بیان اینکه پروژه احداث خیابان حافظ و پارک ادب، محدوده و کمربندی حریم شهر گوگد در اولویت اقدامات بازآفرینی شهرداری گوگد است، خاطرنشان کرد: حمام ورزنه، قلعه تاریخی وداغ در محدوده شهر و پارک محله ورزنه واقع در حریم گلشهر نیز به عنوان اولویت اقدام ستاد بازآفرینی مصوب شده است.

صفایی اضافه کرد: پروژه بازسازی بافت تاریخی روستای تیکن و محوطه کاروانسرای تاریخی به عنوان اولویت ستاد بازآفرینی در روستاهای شهرستان گلپایگان مصوب شده است.

وی ادامه داد: بازسازی مدرسه کاظم‌آباد و اختصاص زمین برای ساخت مدارس و تأسیسات آموزشی به عنوان اولویت آموزش و پرورش مورد تصویب قرار گرفت.

مسئول ستاد بازآفرینی شهری شهرداری گلپایگان تصریح کرد: جذب اعتبارات مورد نیاز برای جابه‌جایی پایه‌های تیر برق در بستر و معبر مسیر طرح بازآفرینی، تبدیل شبکه سیمی به کابل خود نگهدار و تعویض چراغ‌های گازی و ال ای دی به عنوان اولویت امور برق شهرستان به تصویب رسید.

صفایی گفت: سال گذشته یک سری مصوبات از سوی شورای عالی شهرسازی و معماری داشتیم که درباره سیاست‌ها و ضوابط تشویقی کاربردی و مدت زمان نوسازی در محله‌های بافت‌های محدوده ناکارآمد شهری است.

وی افزود: ظرفیت‌های مندرج در تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ تحت عنوان ظرفیت‌های مناسب از اقداماتی است که شهرداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی می‌توانند در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری داشته باشند.

کد خبر 672451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.