برگزاری چهارمین جشنواره شعر و داستان شهروندی «شهر من»

داور سومین دوره جشنواره شعر و داستان شهروندی «شهر من» از برگزاری چهارمین جشنواره شعر و داستان شهروندی «شهر من» خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، احمد اشرفیان، کاربرد عاطفی و احساسی را یکی از ویژگی‌های شعر و داستان دانست و اظهار کرد: ادبیات مانند یک اقیانوس عمیق به تمام حوزه‌های سیاسی و اجتماعی ورود کرده است. ادبیات، تأثیر سازنده و تاریخ‌ساز دارد و هر شعر، پیام و اندیشه مشخصی را منتقل می‌کند.

وی با اشاره به گزارشی از ادوار گذشته جشنواره شعر و داستان شهروندی «شهر من» افزود: این جشنواره اهداف مهمی از جمله انتقال مفاهیم شهروندی و ارتقای مباحث سطح سبک زندگی امروزی را دنبال می‌کرد و غنی‌سازی و بالا بردن سطح کیفی کتاب‌های حوزه فرهنگ شهروندی متناسب با نیازهای زندگی امروز جامعه، مدنظر قرار گرفت.

داور سومین دوره جشنواره شعر و داستان شهروندی «شهر من» تصریح کرد: اخلاق شهروندی و سلامت روان، حمل‌ونقل عمومی و پاک، پسماند و بازیافت، پارک‌ها و فضای سبز، آتش‌نشانی و حوادث ایمنی و مصرف بهینه انرژی از جمله محورهای مهم جشنواره بود و نویسندگان و شاعران به تولید آثار بر مبنای محورهای اعلام شده پرداختند.

برگزاری چهارمین جشنواره شعر و داستان شهروندی «شهر من»

وی ادامه داد: در اولین دوره جشنواره شعر و داستان شهروندی «شهر من»، ۴۰۹ اثر به دبیرخانه ارسال شد که ۲۴۸ اثر داستان و ۱۶۱ اثر شعر بود و به‌طور مجموع ۱۷۳ شاعر و نویسنده از ۲۰ استان کشور در این رویداد ملی شرکت کردند. در دومین دوره جشنواره، ۳۵۸ اثر به دبیرخانه رسید که ۱۷۷ شعر و ۱۸۱ داستان از ۱۶۰ شاعر و نویسنده از ۲۳ استان حضور داشتند و حاصل آن انتشار چندین کتاب کودک و نوجوان بود.

اشرفیان با اشاره به آمار جشنواره سوم نیز گفت: در دوره سوم، ۱۹۳ شعر و ۱۲۲ داستان و مجموع ۳۲۹ اثر به رقابت پرداختند و در نهایت نیز ۶۱ اثر در ۸ کتاب چاپ شد. همزمان با برپایی سه دوره گذشته جشنواره، کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان توسط اساتید مطرح کشوری و استانی برگزار شد.

برگزاری چهارمین جشنواره شعر و داستان شهروندی «شهر من»

با حضور جمعی از مسئولان شهری و استانی، از پوستر چهارمین جشنواره شعر و داستان شهروندی «شهر من» و کتاب «زمزمه زنده‌رود» در موزه گرمابه علی‌قلی‌آقا رونمایی شد. مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا سی‌ام شهریورماه است و علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وبگاه shahrvandi-isf.ir مراجعه کنند.

کد خبر 672448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.