اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از تخریب پل تاریخی زمان‌خان در دستور کار باشد

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: بخشی از پایه ضلع شمالی و پایه میانی پل تاریخی زمان‌خان در حال ریزش است و برای جلوگیری از تخریب این بنای فاخر تاریخی باید اقدامات پیشگیرانه در دستور کار مسئولان ارشد استان چهارمحال‌وبختیاری باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، غلامرضا چهلگردی امروز _دوشنبه نوزدهم تیرماه_ در جلسه شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: شهرستان سامان به دلیل دارا بودن جاذبه‌های گردشگری بسیار، باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد و تهیه طرح جامع گردشگری شهرستان سامان و تمام شهرستان‌های استان باید در اولویت اقدامات سازمان میراث فرهنگی و صنایع‌دستی استان باشد.

وی افزود: بخشی از پایه ضلع شمالی و پایه میانی پل تاریخی زمان‌خان در حال ریزش است و برای جلوگیری از تخریب این بنای فاخر تاریخی باید اقدامات پیشگیرانه در دستور کار مسئولان ارشد استان چهارمحال‌وبختیاری باشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری خاطرنشان کرد: با وجود گذشت ۱۱ سال از شهرستان شدن و تصویب طرح جامع مجتمع ادارات شهر سامان، هنوز بسیاری از ادارات در ساختمان‌های استیجاری شخصی مستقر است و باید اعتبارات ویژه‌ای برای احداث ساختمان‌های اداری در نظر گرفته شود.

چهلگردی تاکید کرد: با توجه به اینکه انتخابات آینده حدود ۹ ماه دیگر برگزار خواهد شد و ساختمان فعلی فرمانداری شهرستان مناسب و در شأن فرمانداری و مردم این شهرستان نیست، خواستار تخصیص اعتبار ویژه برای تکمیل ساختمان نیمه‌کاره فرمانداری این شهرستان هستیم.

وی با تاکید بر اینکه احداث ورزشگاه دو هزار و ۵۰۰ نفری در مرکز شهرستان سامان از اهمیت بالایی برخوردار است، تصریح کرد: تکمیل ساختمان ثبت احوال، اردوگاه آموزش و پرورش، فرهنگسرای شهر سامان، بخشداری زاینده‌رود، آزادراه سامان-تیران، جاده سامان قراقوش و اجرای آسفالت جاده‌های خیری ابرار سامان-چمعالی و جاده خیری هوره‌-قلعه موسی‌خان برای رفع مشکل ترافیک پل زمان خان در ایام تعطیل و جانمایی و احداث جاده جایگزین مسیر بن-هوره در ورودی شهر هوره از مهم‌ترین اولویت‌های شهرستان سامان است.

کد خبر 672447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.