افزایش تاب‌آوری شهری با هوشمندسازی خدمات در سن‌آنتونیو

مدیران سن‌آنتونیو در ایالات متحده آمریکا به‌تازگی راه‌اندازی یک طرح هوشمندسازی شهری نیاز-محور را آغاز کرده‌اند و در نظر دارند از فناوری و داده‌ها برای بهبود ارائه خدمات عمومی و کیفیت زندگی شهروندان بهره گیرند و به این ترتیب تاب‌آوری شهر را افزایش دهند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدیران سن‌آنتونیو در ایالات متحده آمریکا در توسعه طرح شهر هوشمند خود در نظر دارند بر رویکردی نیاز-محور تمرکز کنند تا به دنبال آن بتوانند تمام نیازهای شهروندان را در بسیاری از زمینه‌ها شامل حمل‌ونقل، زیرساخت‌ها، فضاهای عمومی و سایر موارد مشابه برطرف نمایند. در این راستا، قرار است افرادی برای گرفتن بازخورد از شهروندان در پاسخ به پرسش «چه مولفه‌هایی در هوشمندسازی شهر اثربخش است؟» به‌کار گرفته شود تا پس از بررسی تجزیه و تحلیل پاسخ‌ها که پیش‌بینی شده است بیش از یک سال طول بکشد، دستورالعمل‌های جدیدی برای افزایش هوشمندی سن‌آنتونیو وضع شود. دستورالعمل‌های جدید از قابلیت دسترسی و اثربخشی کافی برای ایجاد تغییرات چشمگیر در هوشمندسازی شهر برخوردار خواهد بود، ضمن این‌که به افزایش ایمنی و امنیت سن‌آنتونیو نیز کمک زیادی خواهد کرد.

افزایش تاب‌آوری شهری با هوشمندسازی خدمات در سن‌آنتونیو

نحوه راه‌اندازی طرح هوشمندسازی نیاز-محور

یک بستر دیجیتالی ارزیابی ایده‌ها، محصولات و رویکردهای شهر هوشمند را به عهده خواهد گرفت و در بازه‌های زمانی بین ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۸ بر پنج مؤلفه اصلی ارائه شده توسط شهروندان شامل دسترسی به حمل‌ونقل، اطلاعات عمومی، امنیت عمومی، زیرساخت‌های ایمن و کیفیت و تاب‌آوری زیست‌محیطی متمرکز خواهد شد. علاوه بر این، مدیران شهر ادعا کرده‌اند که اقدامات جدید در سه زمینه بهبود عملکرد تجاری، داده‌ها و تشویق مردم به مشارکت در امور شهری نیز بیشترین اثربخشی را برای نهادهای شهری به ارمغان بیاورد.

مدیران سن‌آنتونیو ادعا کرده‌اند که سال‌ها از شروع نوآوری و تلاش برای فراگیری شهری توسط آن‌ها می‌گذرد و تاکنون پیشرفت‌های بسیاری را در هفتمین شهر بزرگ ایالات متحده آمریکا به‌وجود آورده‌اند، با این حال وضع دستورالعمل‌های جدید به بهبود دوباره اکوسیستم شهر و هدایت آن در مسیری فعال‌تری برای توسعه شهری هوشمندتر و آینده‌نگرتر منجر خواهد شد، ضمن این‌که تاب‌آوری و فراگیری را میان شهروندان ترویج خواهد داد. در واقع کیفیت زندگی شهروندان به دنبال بهره‌گیری از داده‌ها، فناوری و نوآوری بهبود قابل‌توجهی را تجربه خواهد کرد و مدیران را به بررسی بهتر چالش‌های به وجود آمده در پی انتشار ویروس کرونا سوق خواهد داد.

افزایش تاب‌آوری شهری با هوشمندسازی خدمات در سن‌آنتونیو

کد خبر 672443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.