ثبت‌نام بیش از ۹۰ درصد دانش‌آموزان پایه اول /  اصفهان رتبه دوم سرانه ورزشی کشور را دارد

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه ارتقای رتبه سرانه فضاهای ورزشی کشور از رتبه دوازدهم به دوم در قالب طرح شهید سلیمانی محقق شد، گفت: بیش از ۹۰ درصد دانش‌آموزان پایه اول و ۷۵ درصد دانش‌آموزان میان‌پایه برای سال تحصیلی جدید ثبت‌نام شدند و درخواست کتاب داده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا ابراهیمی امروز _دوشنبه نوزدهم تیرماه_ در یک برنامه رادیویی با بیان اینکه ثبت‌نام دوره‌های مدارس ابتدایی در حال انجام است، اظهار کرد: برای ثبت‌نام پایه اول حضور والدین الزامی است، اما برای پایه‌های دوم تا ششم در صورت تغییر نکردن مدرسه، نیاز به حضور ندارند و ثبت‌نام به‌صورت اتوماتیک انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۹۰ درصد دانش‌آموزان پایه اول و ۷۵ درصد میان‌پایه در استان برای سال تحصیلی جدید ثبت‌نام شده‌اند و درخواست کتاب داده‌اند، افزود: توصیه می‌کنیم در صورتی که خانواده‌های دانش‌آموزان اول تا ششم دبستان هنوز ثبت‌نام فرزندشان را انجام نداده‌اند، برای این کار اقدام کنند تا برنامه‌ریزی‌ها به نحو مطلوب اجرایی شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان بیان اینکه ثبت‌نام متوسطه اول و پایه هفتم از ابتدای تیرماه آغاز شده و طبق قانون و بخشنامه در حال انجام است، گفت: ثبت‌نام دوره‌های متوسطه دوره دوم از جمله هنرستان‌ها و دبیرستان‌ها از نیمه دوم تیرماه با توجه به فرم هدایت تحصیلی که به دست دانش‌آموز می‌رسد، اجرایی می‌شود.

وی اظهار کرد: در روزهای گذشته نتایج مرحله دوم المپیادهای دانش‌آموزی اعلام شد که استان اصفهان با رشد ۲۲ درصدی قبولی در این مرحله، به فرصت مغتنمی دست یافت و امیدواریم روند موفقیت دانش‌آموزان اصفهانی در مرحله کشوری المپیادها نیز ادامه داشته باشد.

آشنایی ۴۱ هزار دانش‌آموز اصفهانی با دستاوردهای ایران اسلامی

ابراهیمی با اشاره به هدف‌گذاری ۳۶ هزار نفری انجام شده برای اردوهای راهیان پیشرفت افزود: تاکنون ۴۱ هزار دانش‌آموز در این اردوها، با دستاوردهای ایران اسلامی آشنا شده‌اند که تأثیر قابل توجهی در هویت‌سازی و امیدبخشی برای آنها دارد.

وی افزود: کسب رتبه برتر شوراهای آموزش و پرورش کشور توسط استان اصفهان، کسب رتبه برتر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کشور، رتبه برتر اردوهای راهیان نور و رتبه برتر مشاوره کشور از دستاوردهای آموزش و پرورش استان اصفهان در روزهای گذشته بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان درباره اهمیت نشاط و شادابی دانش‌آموزان و فرهنگیان تصریح کرد: در حال حاضر اصفهان میزبان بعضی از مسابقه‌های ورزشی دانش‌آموزی و فرهنگیان کشور است و در تلاش هستیم تا میزبانی شایسته‌ای از این رقابت‌ها داشته باشیم.

وی افزود: ارتقای رتبه سرانه فضاهای ورزشی کشور از رتبه دوازدهم به دوم که در قالب طرح شهید سلیمانی محقق شد، نیز از دستاوردهای قابل توجه استان بوده است و در تلاش هستیم تا اصفهان را به رتبه اول این شاخص برسانیم.

ابراهیمی گفت: نخستین رویداد ملی استاپ موشن دانش‌آموزان سمپاد کشور از آخرین برنامه‌های برگزار شده در استان اصفهان است که در این رویداد دانش‌آموزان سمپادی سراسر کشور، ابتدا با استاپ موشن آشنا می‌شوند و در نهایت اقدام به تولید آن می‌کنند.

وی با اشاره به برگزاری مرحله استانی نهمین جشنواره نوجوان خوارزمی خاطرنشان کرد: نشاط، شادابی و امید دانش‌آموزان شرکت‌کننده در این جشنواره که توأم با مسائل علمی و پژوهشی بود، بسیار قابل توجه است.

کد خبر 672440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.