تبیین "عفاف‌وحجاب" در دستور کار بخش‌های فرهنگی شهرداری قرار گیرد

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: قانون درباره موضوع حجاب و عفاف وظایف و تکالیفی را برای دستگاه‌ها و نهادها تعیین کرده است، بر این اساس شهرداری تهران نیز وظایفی دارد و باید در حوزه وظایف خود اقدام کند.

سوده نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: براساس آیات قرآن حجاب و عفاف برای امنیت زنان ایجاد شده است، عفاف و حجاب در کشور ما یک قانون بوده و رعایت آن الزامی است.

وی افزود: طی سال‌های اخیر در این حوزه کوتاهی‌هایی انجام و سبب شده است تا یک فضای دو قطبی در کشور نسبت به حجاب و عفاف ایجاد شود؛ موضوع حجاب نیازمند فرهنگ‌سازی است و دستگاه‌های فرهنگی باید در این زمینه پاسخگو باشند.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: در قانون اساسی و دین اسلام به موضوع حجاب اشاره شده است و رهبر انقلاب اسلامی عنوان کردند که کشف حجاب حرام شرعی و سیاسی است.

نجفی ادامه داد: شهرداری و شورای اسلامی شهر تهران نیز ملزم به رعایت قانون است و بر اساس قانون هر آنچه که قانون‌گذار به عنوان وظیفه برای مدیریت شهری تعیین کرده است، باید اجرا شود.

وی تصریح کرد: قانون درباره موضوع حجاب و عفاف وظایف و تکالیفی را برای دستگاه‌ها و نهادها تعیین کرده است، بر این اساس شهرداری تهران نیز وظایفی دارد و باید در حوزه وظایف خود اقدام کند.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: شورای اسلامی شهر تهران بر اساس وظیفه نظارتی که دارد حتماً روی عملکرد شهرداری در این خصوص نظارت خواهد داشت و اگر شهرداری در اجرای مسئولیت‌های خود پیرامون حجاب و عفاف کوتاهی کرده باشد، قطعاً شورا ورود پیدا می‌کند.

نجفی گفت: یکی از اقداماتی که شهرداری می‌تواند در این راستا انجام دهد، تبیین درست موضوع مذکور است که باید در دستور کار بخش‌های فرهنگی شهرداری تهران قرار گیرد؛ امر به معروف و نهی از منکر یک فریضه دینی است اما باید مراقب بود تا اهانت و توهینی به افرادی که بی حجاب هستند، اتفاق نیفتد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به لایحه عفاف و حجاب، اظهار کرد: لایحه‌ای پیرامون عفاف و حجاب به مجلس شورای اسلامی ارائه شد که انتقادهای بسیاری نسبت به بعضی از موارد مندرج در این لایحه لحاظ شده است.

وی افزود: به نظر می‌رسد این لایحه نیاز به جمع‌بندی و استفاده بیشتر از نظرات کارشناسان دارد و برگزاری نشست‌هایی نیز در این زمینه در مجلس شورای اسلامی در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 672387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.