برخورد سازمان هواپیمایی با فروشنده بلیت به صورت دلاری / متخلفان نقره‌داغ می‌شوند

پس از انتشار اخباری مبنی بر فروش بلیت هواپیما به صورت دلاری و ربط دادن این شرکت‌ها به کشورهای عربی، طی بررسی‌ها صورت گرفته مشخص شد که این اقدام توسط یک شرکت ایرانی صورت گرفته است که پس از محرز شدن تخلف، سازمان هواپیمایی مجوز شرکت ایرانی را به مدت یک ماه تعلیق کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در روزهای گذشته خبر فروش دلاری بلیت هواپیما توسط برخی سایت‌ها و ارتباط داشتن این سایت‌ها با کشورهای عربی در فضای مجازی دست به دست شد، گران‌فروشی بعضی ایرلاین‌ها آنچنان بی‌سابقه نبوده و در روزهایی از سال این اتفاق افتاده است اما هربار مسئولان مربوطه با این فروشندگان برخورد جدی داشته‌اند.

جعفر یازرلو، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در این خصوص اظهار کرد: سایت اینترنتی الدلیل با نشانی اینترنتی aldalil78.com، به‌تازگی بلیت هواپیما را به صورت دلاری و بیش از قیمت تعیین شده سازمان هواپیمایی به فروش رسانده است.

وی افزود: پس از پیگیری‌های صورت گرفته مشخص شد که این سایت توسط یک شرکت ایرانی به نام «خدمات مسافرت هوایی وزین مهر اکسین» راه‌اندازی شده است، این شرکت که مجوز فروش اینترنتی بلیت را دارا بود، فعالیت خود را با نشانی oxintravel.ir در سازمان هواپیمایی ثبت کرده بود.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اضافه کرد: پس از کسب اطمینان از این اقدام، «شرکت خدمات مسافرت هوایی وزین مهر اکسین» به مدت یک ماه تعلیق شد، همچنین نشانی اینترنتی aldalil78.com برای همیشه مسدود و برای پیگیری قضائی به مراجع مربوطه معرفی شد.

به گفته یازرلو، سایت اینترنتی الدلیل هیچ‌گونه مجوزی برای فروش بلیت نداشته است و با هیچ کشور دیگری ارتباط ندارد و از داخل کشور هدایت می‌شد.

پیش از این سازمان هواپیمایی با تمام شرکت‌هایی که در فروش بلیت و قیمت آن تخلف داشته‌اند، به صورت جدی برخورد کرده است، در آخرین برخورد، شرکت علی بابا به علت توجه نکردن به قوانین و مقررات و همچنین گران‌فروشی بلیت تعلیق شده بود.

کد خبر 672384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.