لیگ سنگ‌نوردی استان برای اولین بار برگزار خواهد شد

رئیس هیئت کوه‌نوردی استان اصفهان گفت: امسال برای اولین بار لیگ سنگ‌نوردی کشور را در اصفهان آغاز خواهیم کرد و اصلی‌ترین برنامه ما برگزاری همین لیگ است که تلاش می‌کنیم به‌خوبی برگزار شود، چرا که این مسابقات کمک بسیاری به ارتقای سطح کیفی سنگ‌نوردان و آماده‌سازی آن‌ها برای رقابت‌های جهانی می‌کند.

علیرضا بوژمهرانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص هشتمین دوره رقابت‌های یخ نوردی اظهار کرد: این مسابقات روزهای چهارشنبه چهاردهم تیرماه و پنجشنبه پانزدهم تیرماه در مجتمع کوهستانی طلوع و در دو بخش آقایان و بانوان برگزار شد که بازیکنان اصفهانی خوش درخشیدند.

وی افزود: در بخش رده سنی آزاد بانوان گرایش سرعت آزاده کلیشادی نایب قهرمان سرعت درای‌تولینگ شد و در گرایش سختی مسیر همین بازیکن مقام اول را از آن خود کرد و ساحل مایلی نیز برروی سکوی سوم ایستاد.

رئیس هیئت کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی استان اصفهان با اشاره به رتبه‌های کسب شده توسط آقایان خاطرنشان کرد: در این بخش عادل ابتدائیان در قسمت گرایتلینگ و گرایش سرعت مقام سوم را به دست آورد؛ همچنین در گرایش سختی مسیر سید عماد حسینی عنوان قهرمانی را از آن خود کرد.

وی ادامه داد: کادر برگزاری این دوره از مسابقات نیز متشکل از نیروهای اصفهانی بودند که مدیر این رقابت پیام رحمان ستایش و سر طراح مسیرها نیز محمدرضا صفدریان قهرمان سنگ نوردی ایران بود.

علیرضا بوژمهرانی با اشاره به برنامه‌های پیش روی هیئت کوه‌نوردی استان اصفهان عنوان کرد: امسال برای اولین بار لیگ سنگ نوردی کشور را بین باشگاه‌ها در اصفهان آغاز خواهیم کرد و اصلی‌ترین برنامه ما برگزاری همین لیگ است که تلاش می‌کنیم به خوبی برگزار شود چرا که این مسابقات کمک شایانی به ارتقا سطح کیفی سنگ نوردان و آماده سازی آن‌ها برای رقابت‌های جهانی می‌کند.

وی افزود: گفتنی است حدود یک‌ماه پیش اسکای رانینگ را در سطح استان برگزار کردیم و علاوه بر آن اعزام مسابقات کشور را هم داشتیم.

همچنین برگزاری رقابت‌های سنگ نوردی استان در رده‌های نوجوانان و نونهالان به میزبانی شهرستان اصفهان یکی دیگر از برنامه‌های ما خواهد بود که بیست‌وسوم تیر ماه آغاز خواهد شد.

رئیس هیئت کوه نوردی و صعودهای ورزشی اصفهان در تشریح رقابت‌های سنگ نوردی پیشکسوتان تصریح کرد: اولین دوره مسابقات سنگ‌نوردی پیشکسوتان استان اصفهان را بیست‌ودوم تیرماه را برگزار خواهیم کرد که این رقابت نیز به میزبانی استان اصفهان خواهد بود و شرکت کنندگان می‌توانند جزئیات آن را از طریق سایت رسمی هیئت کوه نوردی دنبال کنند.

وی ادامه داد: بر اساس اطلاعیه‌ای که در سایت رسمی هیئت کوه نوردی قرار می‌گیرد، علاقه‌مندان باید مراحل ثبت نام خود را طی کنند و در روز مسابقه در پایگاه سنک نوردی استان اصفهان یعنی سالن زنده یاد حریری مورد پذیرش قرار بگیرند و به تقابل با رقبا بپردازند.

علیرضا بوژمهرانی در پایان با اشاره به اهمیت انجام ندادن فعالیت‌های انفرادی خاطر نشان کرد: در بحث کوه‌نوردی توصیه می‌کنم کوه‌نوردان استان فعالیت خود را چه در داخل استان و چه در خارج از آن از طریق باشگاه‌های مجاز هیئت کوه‌نوردی انجام دهند و از انجام فعالیت به صورت دوستانه خودداری کنند.

وی افزود: لیست باشگاه‌های مجاز کوه‌نوردی در سایت رسمی هیئت استان وجود دارد که می‌توانند از آن استفاده کنند تا هم ایمنی بازیکنان تأمین شود و هم نظارت فنی برروی آن‌ها وجود داشته باشد.

رئیس هیئت کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی استان اصفهان با اشاره به کسب رتبه دوم در بین ۳۱ هیئت استانی از سوی هیئت تحت اختیارش در آخرین رتبه‌بندی صورت گرفته از سوی فدراسیون تصریح کرد: هیئت کوه‌نوردی استان اصفهان در آخرین رتبه‌بندی فدراسیون جایگاه بسیار مناسبی را بدست آورد که نشان از تلاش همه عوامل هیئت در راستای اهداف و چشم‌انداز این رشته است.

کد خبر 672377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.