کشف ۷ تن موادمخدر در سال جاری / بیش از ۱۰ هزار نفر دستگیر شدند

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان با اشاره به کشف هفت تن موادمخدر در سال جاری، گفت: یکی از تجهیزات کنترلی پلیس در گلوگاه‌ها، دستگاه‌های ایکس‌ری است که توانایی بالایی در واکاوی انواع خودروهای سبک و سنگین دارد.

سرهنگ احمد نیکبخت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: کشفیات انواع مواد مخدر در سال ۱۴۰۱، بیش از ۲۸ تن و ۵۰۰ کیلوگرم بوده که این میزان نسبت به سال پیش از آن، روند افزایشی داشته است. در سه ماه نخست سال جاری، حدود هفت تن انواع مواد مخدر در استان اصفهان کشف و حدود ۱۰ هزار و ۳۰۰ نفر نیز در رابطه با جرایم مواد مخدر دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه در این مدت بیش از یک هزار معتاد متجاهر جمع‌آوری و تحویل مراکز درمانی استان شدند، افزود: استان اصفهان با توجه به دارا بودن موقعیت مرکزی جغرافیایی کشور، به عنوان چهارراه مواصلاتی محسوب می‌شود و دارای گلوگاه‌های بسیار مهمی به منظور مقابله با قاچاقچیان مواد مخدر است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان با تاکید بر اینکه با توجه به موقعیت استان، نیروهای پلیس مسیرهای مواصلاتی را تحت کنترل و رصد دارند، تصریح کرد: یکی از گلوگاه‌های مهم، ایستگاه شهید شرافت نائین است که با استفاده از تجهیزات پیشرفته و نیروهای مجرب و آموزش‌دیده، به صورت شبانه روزی در حال فعالیت است.

وی با بیان اینکه سالانه میزان قابل توجهی از مواد مخدر عبوری در گلوگاه مذکور کشف و از ورود آنها به استان جلوگیری می‌شود، ادامه داد: گذرگاه‌ها و گلوگاه‌ها به منظور مقابله با شگردهای جدید قاچاقچیان مواد مخدر به صورت مداوم در حال به‌روزرسانی است و پلیس توجه و تمرکزی ویژه به این امر دارد.

سرهنگ نیکبخت گفت: یکی از تجهیزات کنترلی پلیس در گلوگاه‌ها، دستگاه‌های ایکس‌ری است که توانایی بالایی در واکاوی انواع خودروهای سبک و سنگین دارد و در کنار سایر توانمندی‌ها و تجهیزات پلیس، منجر به شناسایی بهتر محموله‌های قاچاق می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: درحال حاضر و با ظهور مواد اعتیادآور جدید، افزون بر آرایشگاه‌ها، مراکز آموزشی، محیط‌های کاری و حتی محیط‌های ورزشی در معرض تهدید هستند و توجه خاصی باید نسبت به پاک‌سازی این محیط‌ها وجود داشته باشد؛ همچنین انجام اقدامات فرهنگی و آموزشی پیشگیرانه در این خصوص بسیار حائز اهمیت است.

کد خبر 672365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.