صنعت کاشی و سرامیک ظرفیت بزرگی برای ارتباط یزد با شهرهای خواهرخوانده است

معاون مالی و اقتصادی شهرداری یزد با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد کاشی و سرامیک ایران در این استان تولید می‌شود گفت: صنعت کاشی و سرامیک ظرفیت بزرگی برای ارتباط یزد با شهرهای خواهرخوانده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیر شاکری امروز_ یک‌شنبه هجدهم تیرماه_ در بازدید هیئت‌های اعزامی شهرداری‌های یاسبرین مجارستان و گیومری ارمنستان از یک کارخانه کاشی و سرامیک و تولید سنگ اسلب در استان یزد، اظهارکرد: یزد ظرفیت‌های بسیار گسترده‌ای در حوزه صنایع به ویژه کاشی و سرامیک دارد که می‌تواند زمینه تعامل تجاری یزد با شهرهای خواهرخوانده را بیش از پیش فراهم کند.

وی افزود: هدف ما از بازدیدهای صنعتی این است که هئیت‌های اعزامی با توانمندی‌های یزد آشنا شوند و تعاملات دو طرفه را در این حوزه تقویت کنیم.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری یزد خاطرنشان کرد: یکی از صنایع اصلی استان یزد مربوط به کاشی و سرامیک است و نیمی از تولیدات کشور ایران در این حوزه توسط کارخانه‌های استان یزد انجام می‌شود.

وی ارتباط و تعامل با خواهرخوانده‌های شهر یزد را یکی از اهداف اصلی این سفر دانست و عنوان کرد: امیدوارم که در سفرهای بعدی تیم‌های اقتصادی هم همراه این هئیت‌ها باشد تا بتوانند با تیم‌های اقتصادی ما ارتباط دبگیرند.

شاکری بیان کرد: از ایران هم باید هیئت‌هایی به یاسبرین و گیومری اعزام شوند تا بتوانیم در راستای تعاملات بهتر حرکت کنیم و با شناسایی ظرفیت‌های این شهرها در راستای تبادلات اقتصادی و دیگر حوزه‌ها فعالیت بیشتری داشته باشیم.

وی به شعار قنات، قنوت و قناعت اشاره کرد و افزود: مردم شهر یزد به سخت‌کوشی و همت بالا شناخته می‌شوند و این ویژگی سبب شده که یزد توانمندی بسیاری در حوزه‌های مختلف داشته باشد.

کد خبر 672322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.