کرونا تعاملات خواهرخواندگی شهرها را ضعیف کرد

شهردار یاسبرین مجارستان با بیان اینکه کرونا تعاملات خواهرخواندگی شهرها را ضعیف کرد، گفت: فرهنگ و معماری یزد را در کل مجارستان معرفی می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، لورانت بودای در برنامه زندگی سلام شبکه یزد اظهار کرد: خوشحال هستم که صبح زود در حضور شهردار یزد در این برنامه حضور پیدا کردم و این سعادت خوبی بود که نصیب من شده است.

وی افزود: خوشبختانه در دو روز و نیمی که در یزد بودم امکانات خوبی را بازدید کردیم و امیدوارم این خواهرخواندگی که نزدیک به ۳۰ سال قبل منعقد شده تقویت کنیم و ارتباطات بیشتری داشته باشیم.

شهردار یاسبرین مجارستان با اشاره به اینکه هوای یاسبرین نسبت به هوای یزد ملایم‌تر است، گفت: ما به این سفر آمدیم که بتوانیم پیمان خواهرخواندگی که با یکدیگر داریم را تقویت کنیم و قطعاً چنین موضوعی در دستور کار ما قرار گرفته است.

بودای گفت: اگرچه که تفاهم‌نامه عمر نزدیک به ۳۰ سال را می‌گذراند اما متأسفانه در زمان شیوع کرونا همه کارها متوقف شد و نتوانستیم از این تفاهم بهره‌گیری کنیم.

وی افزود: الان با توجه به اینکه این ویروس به پایان رسیده می‌توانیم دوباره و البته این بار با قدرت بیشتر ارتباطات و تعاملات یاسبرین و یزد را شروع کنیم وبهتر و بیشتر اقدام به تبادل در حوزه‌های مختلف داشته باشیم.

شهردار یاسبرین مجارستان خاطرنشان کرد: در بحث خواهرخواندگی من خودم را یکی از اقوام ایرانی می‌دانم و به عنوان بخش کوچکی از همین مردم افتخار می‌کنم که با یزد و ایران ارتباط دارم.

بودای با اشاره به اینکه از انتقال فرهنگ و معماری یزد به یاسبرین و مجارستان استقبال می‌کنیم، تصریح کرد: این موضوع نه تنها از بعد کوچک به بعد بزرگ‌تری متصل می‌شویم بلکه زمینه تعامل یزد و ایران با کل کشور مجارستان را بیش از پیش فراهم می‌کنیم.

وی با ابراز خرسندی از سفر به شهر یزد، خاطرنشان کرد: من فرهنگ یزد را غنی دیدم و امیدوارم که ملت مجارستان هم با این فرهنگ بیش از پیش آشنا شویم.

شهردار یاسبرین مجارستان گفت: یزد دارای ظرفیت‌های زیادی در حوزه‌های صنایع دستی، صنعت، معماری و اقتصاد است که می‌تواند تعامل دو شهر را بیش از پیش به وجود آورد.

کد خبر 672312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.