کلاهبرداری ۲۸ میلیونی با ترفند برنده شدن در قرعه کشی

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی‌شهر از دستگیری فردی که از طریق تماس با یکی از شهروندان و فریب وی با عنوان اینکه شما برنده جایزه همراه اول شده‌اید از وی بالغ بر ۲۸ میلیون ریال کلاهبرداری کرده بود خبر داد.

سرهنگ غلامرضا براتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان شهرستان خمینی‌شهر مبنی بر اینکه شخصی با ترفند تماس از شرکت همراه اول و اعلام اینکه شما برنده جایزه همراه اول شده‌اید، او را مجاب به مراجعه به عابر بانک کرد و با گرفتن رمز دوم کارت وی، مبلغ ۲۸ میلیون ریال از حساب او برداشت کرده است، موضوع در دستورکار مأموران پلیس فتا فرماندهی انتظامی شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: با تلاش کارشناسان پلیس فتا و انجام اقدامات علمی و هوشمندانه، سرانجام هویت اصلی عامل این کلاهبرداری شناسایی و مشخص شد فرد کلاهبردار، پول را به چند حساب دیگر منتقل کرده است. حساب‌هایی که متهم اقدام به انتقال پول به آنها کرده بود، مسدود شد. مأموران اقدامات لازم را برای بازگرداندن پول به شاکی انجام دادند و در نهایت فرد کلاهبردار را ضمن هماهنگی با مرجع قضائی دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی‌شهر خاطرنشان کرد: شهروندان باید بدانند که در صورت برنده شدن در قرعه‌کشی هیچ سازمان و ارگانی از شهروندان رمز دوم دریافت نمی‌کند؛ بنابراین توصیه می‌کنیم افراد پاسخگوی این تماس‌ها نباشند، اطلاعات شخصی و بانکی را در اختیار افراد غریبه قرار ندهند و فریب پیشنهادهای واهی عوام فریبانه کلاهبرداران را نخورند.

کد خبر 672309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.